Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mobilna sprzedaż biletów w Warszawie wzrosła w II kw. o 18 proc.

Mimo tak dobrej dynamiki, przez smartfony kupujecie ledwie co pięćdziesiąty bilet jednorazowy czy czasowy. Czy można to szybko zmienić?

„Płatności w miastach przyszłości” - to tytuł jednego z bloków tematycznych w ramach II edycji Smart City Forum. Cashless jest patronem medialnym tego wydarzenia, podczas którego będę moderował dyskusję o tym, jak wyglądać powinny płatności w smart mieście.

Dziś nie jest z tym najlepiej. Wprawdzie w wielu miastach można już znaleźć parkomaty wyposażone w terminale do płatności kartą, a w niejednej miejscowości autobusy posiadają automaty biletowe, w których również można kupić bilet przy pomocy plastiku. Wciąż jednak nie jest to regułą a wyjątkiem.

Przeczytajcie także: Bilet miesięczny teraz z aplikacji

Nie najlepiej wygląda również mobilna sprzedaż biletów. Na przykład w Warszawie, gdzie działają trzej operatorzy płatności mobilnych, ledwie 2,41 proc. czasowych biletów komunikacji miejskiej i 1,73 proc. biletów jednorazowych kupowanych jest poprzez aplikacje. Długookresowych w ten sposób nie kupujecie wcale, bo miasto nie chce się zgodzić na ich sprzedaż przez smartfony.

Wydaje się jednak, że mieszkańcy miast chcą płacić mobilnie. Wskazywać na to może wysoka dynamika wzrostu sprzedaży biletów komunikacji miejskiej przez aplikacje. Przykładem służyć mogą ponownie statystyki ze stolicy, której Zarząd Transportu Miejskiego rozpoczął publikację danych na ten temat.

Przeczytajcie także: Duże emocje wokół przetargu na mobilną obsługę parkingów w Warszawie

Otóż okazuje się, że w II kw. tego roku za pomocą telefonów komórkowych sprzedano ponad 428 tys. biletów jednorazowych i czasowych. W I kw. było to 364 tys. sztuk co oznacza, że w ciągu kwartału zanotowano wzrost sprzedaży mobilnej o jedną szóstą.

Smart City Forum odbędzie się w dniach 23-24 września w Hotelu Westin w Warszawie. Zapraszam do udziału. Rejestracji można dokonać tutaj.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies