Przy okazji Mobile World Congress w Barcelonie firma opublikowała raport Mastercard
Digital Payments Study, w ramach którego przeanalizowano ponad 3,3 miliona rozmów przeprowadzonych w minionym roku w różnych kanałach społecznościowych, jak Twitter, Facebook, Instagram czy Weibo. Okazało się, że wątek płatności mobilnych pojawiał się w ub. roku w ponad 27 proc. rozmów na temat płatności. To o 20 proc. więcej niż rok wcześniej (wzrost z 79 tys. do 100 tys. konwersacji).
Według raportu w prowadzonych dyskusjach internauci często podkreślają, że jedną z najważniejszych jest dla nich kwestia
bezpieczeństwa pieniędzy i danych. Na przykład konwersacje dotyczące
biometrii dotarły do ponad 111 mln osób na całym świecie. Przede wszystkim dotyczyły identyfikacji głosowej i za pomocą odcisku palca. Z kolei rozmowy dotyczące technologii tokenizacji, pozwalającej w bezpieczny sposób dodawać karty płatnicze do urządzeń mobilnych, dotarły do 11 mln internautów.
Jedna piąta dyskusji z obszaru cyberbezpieczeństwa dotyczyła najnowszych wiadomości o cyberatakach i wyciekach danych, a tematem 13 proc. były technologie zwiększające bezpieczeństwo płatności, jak blockchain czy tokenizacja.
Z raportu wynika, że prawie 20 proc. wszystkich rozmów o mobilnych płatnościach za zakupy dotyczyło transakcji zbliżeniowych, drugie tyle samo cyfrowych portfeli. Konsumentów interesuje również, w jaki sposób sztuczna inteligencja czy urządzenia typu
wearables (jak inteligentne zegarki czy opaski) wpłyną na ich życie. Generalnie oceny nowych technologii płatniczych są w portalach społecznościowych pozytywne. Na przykład niemal we wszystkich rozmach dotyczących
mobilnych portfeli wyrażano się o nich przychylnie, a w blisko jednej trzeciej komentarzy chwalono wprost szybkość, wygodę i prostotę ich używania.