Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Podwyżki opłat i zmiany zasad wystawiania produktów na Allegro. Nowe regulacje od marca

Na największej polskiej platformie e-commerce wzrosną prowizje od sprzedaży artykułów dla zwierząt oraz żywności

Operator serwisu Allegro poinformował o zmianie od 4 marca regulaminu w zakresie niektórych opłat i prowizji oraz zasad sprzedaży produktów w "Strefie okazji". Zmiana oznacza głównie podwyżki, choć są też produkty, które będzie można sprzedać mniejszym niż wcześniej kosztem.
Przeczytajcie także: Nowy cennik Allegro
W kategorii "Artykuły dla zwierząt" platforma e-commerce podwyższa prowizję od sprzedaży z 8 proc. na 10 proc. Nie dotyczy to jednak karm i smakołyków dla psów i kotów, w przypadku których prowizja spada z 8 na 5 proc. Natomiast w kategorii "Produkty spożywcze" prowizja idzie w górę z 9 proc. na 10 proc., oprócz kawy, dla której pozostaje na poziomie 6 proc.
Zmieniają się też zasady niektórych opłat "technicznych". W pakiecie "Wyróżnienie + Pogrubienie + Podświetlenie" obecnie naliczane są one w cyklach 10-dniowych. Od 4 marca opłatę Allego naliczy codziennie, ale jej wysokość pozostanie bez zmian. Teraz wynosi 29 zł za 10 dni, od 4 marca będzie to 2,90 zł za 1 dzień. Zmiany dotyczą też licytacji. Teraz za użycie ceny minimalnej w licytacji platforma nalicza opłatę w wysokości 10 proc. ceny minimalnej, a maksymalna stawka nie jest określona. Według nowych zasad maksymalna stawka tej opłaty wyniesie 100 zł. W przypadku przedmiotów, których cena minimalna wynosi powyżej 1000 zł, oznacza to obniżkę opłaty.
Przeczytajcie także: Nowa metoda płatności w aplikacji Allegro

W przypadku wyprzedaży od marca wystawiający będzie musiał obniżyć cenę przynajmniej o 10 proc. w stosunku do poprzedniej. Aktualnie regulamin nie precyzuje, o ile cena przedmiotu musi być niższa, by posłużyć się ikonką "Wyprzedaż". Allegro doprecyzowuje też, że w "Strefie okazji" nie będzie można sprzedawać dostępów do kont platform dystrybucji cyfrowej takich jak np. Steam, Origin, uPlay, GOG, Xbox Live, PlayStation Store, preparatów i akcesoriów do początkowego żywienia niemowląt, leków i alkoholi oraz produktów wysyłanych spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego bez możliwości wystawienia dokumentu fiskalnego w Polsce.

Na początku roku Allegro podwyższyło już ceny niektórych swoich usług. Więcej na ten temat tutaj.
KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies