Klienci korzystający z usług Mastercarda w punktach stacjonarnych, cyfrowo lub głosowo będą słyszeć tę samą charakterystyczną melodię np. przy akceptacji płatności
Dźwięki specyficzne tylko dla Mastercarda i specjalnie dla firmy skomponowane będzie można usłyszeć w wielu kontekstach, od logo dźwiękowych oraz dzwonków na telefon, poprzez muzykę na czekanie, aż po dźwięki akceptacji w punktach sprzedaży. Melodię stworzono m.in. we współpracy z Mike’iem Shinodą z zespołu Linkin Park.
Organizacja liczy, że w przyszłości charakterystyczna melodia będzie ważnym elementem, dzięki któremu klienci będą rozpoznawać Mastercard. Raja Rajamannar, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Mastercard, stwierdził, że jednocześnie będzie można ją dopasować do różnych kultur i nośników. W praktyce oznacza to, że będzie ja można "przetwarzać" – przygotować wersję w wielu stylach, takich jak operowy, kinowy i dostosowany do regionalnych upodobań muzycznych.
Jak ta melodia brzmi? Najbardziej charakterystyczny dla niej dźwięk akceptacji płatności możecie usłyszeć na filmie poniżej.
Zdaniem ekspertów od "muzycznych logo" dźwięki wywołują uczucia, dzięki czemu mogą być skutecznym narzędziem dla marek. Prezes firmy Gimlet Matt Lieber zwraca uwagę, że rozwój podcastów, strumieniowej transmisji muzyki oraz inteligentnych głośników sprawia, że strategia audio jest w dzisiejszych czasach koniecznością, a audiowizytówka marki jest obecnie równie ważna jak identyfikacja wizualna.
Melodia Mastercarda zadebiutowała w USA przy okazji uroczystości wręczania nagród muzycznych Grammy. Pojawi się również na ceremonii BRIT Awards w Londynie, a następnie na konferencji Mobile World Congress w Barcelonie. Kolejne wdrożenia dźwiękowe Mastercard zapowiada na całym świecie w nadchodzących miesiącach.