Część klientów Nest może korzystać z bankowości internetowej i mobilnej drugiej generacji od października. Z końcem stycznia trafi ona do wszystkich posiadaczy rachunków w tym banku
Klienci
Nest Banku otrzymali właśnie informację, że od 28 stycznia będą mogli korzystać z nowej platformy transakcyjnej. Wcześniej, bo jesienią ubiegłego roku, została ona udostępniona tylko zakładającym nowe rachunki. Pozostałym od końca października ubiegłego roku bank stopniowo (grupami) dawał możliwość wyboru korzystania ze starej lub nowej wersji.
Od poniedziałku 28 stycznia 2019 r. poprzednia platforma dostępna będzie jedynie w trybie do odczytu. Logując się po raz pierwszy do nowego systemu klient skorzysta z dotychczasowego loginu, ale będzie musiał określić nowe hasło. W przypadku bankowości mobilnej, stara aplikacja przestanie działać i trzeba będzie z Google Play lub App Store pobrać nowe oprogramowanie. Logowanie do niego odbywać się będzie za pomocą dotychczasowych danych.
Nowa platforma elektroniczna banku została skonstruowana zgodnie z regułami otwartej bankowości. Ułatwia np. korzystanie z aplikacji
SkyCash, a w przyszłości da klientom możliwość używania innych produktów, proponowanych przez fintechy, z którymi Nest nawiąże współpracę.
W rozmowie z Cashless, z którą możecie się zapoznać
tutaj, dyrektor bankowości elektronicznej Nest Banku zapowiadała rozwiązania "ułatwiające codzienne bankowanie" m.in. szybkie i bezpieczne logowanie i
autoryzację mobilną. Nowością jest też opcja "Saszetek" - elektronicznych kopert, w których można blokować pieniądze "nie do ruszenia" przeznaczone na konkretny cel np. wakacyjny wyjazd.
W aplikacji mobilnej ułatwiono obsługę finansów prywatnych i firmowych - między profilami można się przełączać po jednorazowym logowaniu. Klienci mogą też płacić mobilnie za pomocą Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, a w tym roku ma też być uruchomiony
Blik.
Wprowadzone zmiany to pierwszy etap. Na wiosnę, na przełomie marca i kwietnia, bank zapowiada drugą odsłonę bankowości elektronicznej i kolejne nowości. Klienci mają mieć możliwość zaciągania historii swojego rachunku z innego banku; będą też rozwiązania związane z rodzinnym zarządzaniem domowymi finansami.