Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
4 na 10 polskich internautów kupuje prezenty świąteczne za pomocą smartfona. Najnowsze badanie dla Mastercarda

Niemal co piąty pytany (18 proc.) deklaruje, że robi mobilnie zakupy częściej niż raz w tygodniu, co jest najwyższym wynikiem wśród badanych w 10 krajach

Internetowe zakupy za pomocą telefonu ankietowani Polacy doceniają przede wszystkim za szybkość (63 proc. wskazań, najwięcej w Europie). Nie muszą bowiem tracić czasu na chodzenie po sklepach i szukanie produktów. Drugą najczęściej wymienianą zaletą, wskazaną przez jedną trzecią pytanych, są płatności jednym kliknięciem, bez konieczności wpisywania danych do logowania czy kodów liczbowych. Trzecią zaletą, wymienianą przez prawie jedną czwartą (24 proc.) badanych, jest prosta nawigacja zapewniana przez sklepy internetowe czy aplikacje zakupowe.
Przeczytajcie także: KIR podliczył Black Friday w internecie
Korzyści z mobilnych zakupów internetowych są szczególnie doceniane w czasie przedświątecznej gorączki. 38 proc. polskich internautów deklaruje, że w tym roku kupi mobilnie znaczną część świątecznych prezentów. Pod tym względem w Europie najbardziej postępowi są Włosi a konserwatywni – Holendrzy, spośród których 46 proc. nie zrobi przed świętami żadnych zakupów za pośrednictwem smartfona.
Z badania wynika też, że Polacy często robią zakupy w trakcie pracy. 40 proc przyznało, że kupuje między godziną 12:00 a 17:00, czyli w godzinach tradycyjnie zarezerwowanych na zawodowe obowiązki. Możliwość kupowania w biegu np. podczas czekania na autobus lub pociąg, docenia 11 proc. badanych.
Przeczytajcie także: W polskim e-commerce nadal królują gotówka i pay by linki
Przy zakupach mobilnych polscy internauci chętnie korzystają z od dwóch do pięciu aplikacji zakupowych. Deklaruje to 81 proc. ankietowanych w badaniu dla Mastercarda, co jest drugim najwyższym wskaźnikiem w Europie po Hiszpanii i Rosji (83 proc.). Najczęściej "w telefonie" kupowane są ubrania i dodatki (potwierdza to 54 proc. badanych), przedmioty związane z kulturą – książki, bilety do kina, teatru i na koncerty (44 proc.) oraz elektronika (43 proc.).

Badanie na zlecenie Mastercard przeprowadziła agencja Innofact, na łącznej grupie ponad 18 tys. dorosłych internautów. Ankiety zostały wypełnione w dniach 14-19 listopada 2018 r. w dziesięciu krajach: Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Holandii, Polsce, Rosji, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i na Węgrzech.
KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies