Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Alior zamyka więcej kont niż otwiera nowych

Bank deklaruje, że to efekt zarządzania rachunkami nieaktywnymi

Z opublikowanej dziś prezentacji Aliora na temat wyników finansowych w I półroczu 2015 r. wynika, że co miesiąc bank zamyka średnio ponad 20 tys. kont osobistych. Rekord padł w marcu, kiedy zlikwidował prawie 43 tys. rachunków.

Przeczytajcie także: Alior wchodzi w RWD

Łącznie od stycznia do końca lipca zamknięto ponad 180 tys. kont. W tym samym czasie akwizycja nowych klientów odbywała się głównie przez markę T-Mobile Usługi Bankowe. Łącznie w okresie pierwszych siedmiu miesięcy tego roku Alior otworzył ok. 148 tys. nowych rachunków co oznacza, że było ich mniej niż zlikwidowanych.

Z prezentacji banku wynika, że to efekt przyjętej polityki w tym zakresie. Zatem to nie klienci mają odchodzić od Aliora, tylko to bank czyści swoje bazy z nieużywanych rachunków. Dzięki temu poprawia statystyki dotyczące klientów - bank deklaruje, że w nowej sprzedaży kont już 56 proc. to takie, które są rachunkami pierwszego wyboru, na które wpływają co miesiąc pensje.

Przeczytajcie także: Klienci Meritum dostaną nowe karty

Na to, że banki rozpoczęły czyszczenie swoich systemów z nieaktywnych kont osobistych, wskazywać już mogły dane z raportu Narodowego Banku Polskiego na temat oceny funkcjonowania systemu płatniczego w II poł. 2014 roku. Raport ten wykazał spadek liczby rachunków prowadzonych przez banki w Polsce o 200 tys. w porównaniu z czerwcem ub. roku. Proces ten może więc trwać.

Natomiast Alior podał dziś też, że na koniec II kw. miał 771 oddziałów i agencji, co oznacza spadek w porównaniu z marcem o 60 placówek. Zatrudnienie zmalało w tym czasie o ok. 600 osób. Bank podjął również decyzję o likwidacji marki Alior Express, pod którą działały niewielkie oddziały w centrach handlowych. Ich standard ma zostać podniesiony do rangi oddziałów uniwersalnych.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies