Według danych systemu Paybynet w Black Friday, czyli w dniu wielkich promocji na
zakupy internetowe wydaliście średnio 190 zł. To o ponad 30 proc. więcej niż w podobny dzień w poprzednim miesiącu. W paździeniku średnia wartość koszyka wynosiła nieco ponad 146 zł.
Tegoroczny Black Friday wygrał z kojarzonym przede wszystkim z handlem internetowym zakupowym poniedziałkiem zwanym Cyber Monday. W poniedziałek średnia kwota zakupów wynosiła 160 zł. Choć i tak było to prawie o jedną piątą więcej od wydatków w październiku.
Patrząc na liczbę i wartość wszystkich transakcji dokonanych w piątkowe i poniedziałkowe dni wyprzedaży, które otwierały sezon przedświątecznych zakupów, były one wyraźnie lepsze dla branży e-commerce od "zwykłych" dni
internetowego handlu. Z danych KIR wynika, że w Czarny Piątek liczba przelewów wzrosła o 23 proc. porównując z Cyber Monday i o niemal 112 proc. w porównaniu do średniej dziennej z października.
Podsumowując natomiast całą wartość produktów kupionych w Black Friday i Cyber Monday także widać, że do internetowych sprzedawców popłynęła wielka fala pieniędzy. W wyprzedażowy piątek suma wydatków odnotowana w Paybynet była wyższa o 90 proc. od poniedziałkowych obrotów i o niemal 176 proc. większa od średniego jednodniowego październikowego bilansu e-handlu. Zdaniem wiceprezesa
KIR Dariusza Marcjasza z roku na rok listopadowe szaleństwo zakupowe w Polsce rośnie, a Black Friday zakorzenił się w świadomości konsumentów i sprzedawców lepiej niż wyprzedażowy internetowy poniedziałek.
Paybynet to szybki przelew internetowy, podobny do znanych
pay by linków. Z tą różnicą, że system oferowany przez KIR umożliwia przesyłanie pieniędzy natychmiastowo i bezpośrednio na rachunek odbiorcy oraz bez korzystania z pośrednictwa zewnętrznej firmy, jak dzieje się to przy pay by linkach.