Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
mojeID i Qlips wkrótce w PKO BP. We wdrożeniu usług KIR-u będzie brało udział także PGNiG

Spółki poinformowały dziś o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie wdrożenia kilku usług, takich jak mojeID, Qlips, mSzafir i WebPOS Paybynet

Stworzony przez KIR system potwierdzania tożsamości w internecie - mojeID, będzie mógł być używany przez klientów PKO. Bank wspólnie z KIR, pracuje nad pilotażowym wdrożeniem tej usługi, a spółka PGNiG Obrót Detaliczny jest pierwszym podmiotem komercyjnym, który podpisał umowę jako dostawca usług.

Przeczytajcie także: KIR rozszerza sieć akceptacji Paybynetu

W praktyce chodzi o to, by wyeliminować konieczność posiadania kilku loginów i haseł do różnych serwisów i usług – będzie można logować się na stronach internetowych np. dostawcy gazu za pomocą tych, które wykorzystywane są w bankowości elektronicznej. Klient zostanie przekierowany na stronę banku, gdzie po zalogowaniu zaakceptuje potwierdzenie przez bank swojej tożsamości podmiotowi trzeciemu (dostawcy usług) i będzie mógł wrócić na jego witrynę już jako uwierzytelniony.

Kolejnym krokiem w realizacji porozumienia, będzie pilotażowe wdrożenie kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir (także autorstwa KIR), wykorzystującego technologię chmurową. Porozumienie zakłada również wprowadzenie usługi automatyzującej płacenie rachunków Qlips. Umożliwia ona przesyłanie przez dostawców usług i mediów takich jak np. operatorzy telefonii komórkowej czy zakłady energetyczne informacji o płatnościach swoich klientów bezpośrednio do skrzynek odbiorczych w ich bankowości internetowej. Dzięki temu klienci mogą opłacać rachunki tzw. jednym kliknięciem po zalogowaniu na swoje konto. Partnerzy podpisani pod porozumieniem uruchomią też pilotaż procesu przyjmowania płatności WebPOS Paybynet w wirtualnych terminalach.
Przeczytajcie także: Przelewy ekspresowe przyspieszają. Wrześniowy rekord w systemie KIR-u
W komunikacie prasowym firmy stwierdzają, że celem ich współpracy jest m.in. zwiększenie udziału obrotu bezgotówkowego w krajowych rozliczeniach finansowych. - Kompleksowe, równoległe wdrażanie uzupełniających się wzajemnie usług realizowanych przez KIR, umożliwia pełne wykorzystanie potencjału cyfrowego, co przełoży się na wzrost jakości obsługi klientów i udostępnienie w kanałach internetowych zupełnie nowych usług - podkreślono. W osiągnięciu tych celów może sprzyjać fakt, że PKO BP ma ponad 9 mln klientów, a PGNiG obsługuje 7 mln odbiorców, zarówno firmy jak i większość gospodarstw domowych w Polsce.
KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies