W planie jest zmiana nazwy zjednoczonej firmy, ale do czasu pełnego połączenia oba zespoły będą działać pod dotychczasowymi markami
Szefowie obu
fintechów liczą, że dzięki fuzji spółka zaistnieje na większej liczbie rynków z większą gamą produktów. Nowych klientów chce pozyskać przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej, na Bliskim Wschodzie oraz w Azji i USA. Po połączeniu firma skupi się na trzech głównych liniach produktowych: aplikacjach mobilnych, rozwiązaniach big data i płatnościach bezstykowych. Planuje też rozwijać projekty z obszaru insurtechu.
Braintri uczestniczy w rozwoju aplikacji mobilnych dla dużych polskich banków, m.in. PKO BP i mBanku. Firma brała też udział w tworzeniu polskiego standardu płatności mobilnych Blik. Obecnie wdraża hub PSD II w standardzie
Polish API dla KIR. Oprócz tego stworzyła technologię płatności mobilnych
Jiffee bazującą na tokenizacji i protokole Bluetooth, z licznymi możliwościami zastosowań, m.in. w IoT, smart city, kontroli dostępu i programach lojalnościowych oraz platformę big data stworzoną w odpowiedzi na wyzwania związane z otwartą bankowością.
Natomiast iCompass dostarcza oprogramowanie dla głównych europejskich banków i międzynarodowych organizacji płatniczych, w tym dla
Mastercard. Firma jest dostawcą technologicznym pierwszej polskiej platformy mPOS i twórcą hubu łączącego organizacje płatnicze Octopus Payment Hub.
Wiceprezes Braintri Wojciech Zatorski widzi możliwości technologicznych synergii obu przedsiębiorstw. – W szczególności wdrażany przez iCompass uniwersalny hub płatniczy oraz platforma mPOS idealnie wpisują się w strategię rozwoju Jiffee, naszej autorskiej platformy płatności mobilnych – stwierdził.
Braintri działa od pięciu lat a iCompass od siedmiu. Połączone firmy w sumie zatrudniają 80 pracowników, w większości są to inżynierowie oprogramowania.