Nie zdradza jednak konkretnego terminu udostępnienia Google Pay
Wiosną ubiegłego roku w tekście dostępnym tutaj napisałem, że w aplikacji i na stronie internetowej Pyszne.pl pojawiła się nowa opcja płatności zwana wówczas Android Pay. Jak jednak doniósł jeden z czytelników Cashless, od pewnego czasu na Pyszne.pl próżno szukać Google Pay, czyli rozwiązania na jakie zostało kilka miesięcy temu przemianowane Android Pay.
Z pytaniem, dlaczego klienci Pyszne.pl nie mogą już płacić przy pomocy mobilnego rozwiązania od Google’a, zwróciłem się do biura prasowego operatora aplikacji w Polsce. Instytucja tłumaczy, że płatności te zniknęły z Pyszne.pl, gdyż Google nie wspiera już Android Pay. – Pyszne.pl pracuje nad dostosowaniem systemu, aby móc wprowadzić Google Pay w najbliższej przyszłości – napisała Agnieszka Piotrowska z agencji Lensomai Communication, która obsługuje biuro prasowe operatora Pyszne.pl.
Być może się mylę, ale z tego co wiem, przejście z Android Pay na Google Pay nie wymagało zbyt wiele zachodu. Zmiana polegała jedynie na wprowadzeniu nowej nazwy. Działanie operatora Pyszne.pl może więc być przynajmniej zaskakujące. Być może tłumaczyć je może statystyka dotycząca transakcji dokonywanych przez klientów Pyszne.pl, która dla płatności Google’a nie jest optymistyczna. – Zdecydowana większość płatności internetowych na platformie Pyszne.pl jest przetwarzana przez PayU, a Android Pay stanowił ok. 1 proc. wszystkich zamówień – napisała Agnieszka Piotrowska.