Bank będzie 21. instytucją na polskim rynku oferującą usługę płatniczą Google’a
Podczas zakończonej przed chwilą konferencji prasowej związanej z prezentacją wyników finansowych za I poł. bieżącego roku prezes Banku Pocztowego Sławomir Zawadzki zapowiedział rychłe udostępnienie klientom płatności Google Pay. Później biuro prasowe banku doprecyzowało, że klienci dostaną Google Pay najpóźniej w I kw. przyszłego roku.
Google Pay to mobilne płatności zbliżeniowe smartfonami z systemem operacyjnym Android. Obecnie usługa dostępna jest dla klientów 20 instytucji finansowych działających na polskim rynku, w tym dla posiadaczy kart wydanych przez 16 banków (13 komercyjnych i 3 spółdzielczych). Google Pay staje się więc usługą powszechnie dostępną. Z dużych banków nie znajdziecie jej w ofercie Pekao, PKO i Millennium.
Wdrożenie Google Pay dla klientów Pocztowego to element współpracy banku z firmą First Data Polska, która od kilku miesięcy zajmuje się obsługą kart Pocztowego. Platforma oferowana przez FDP umożliwia również wdrożenie konkurencyjnego rozwiązania płatniczego, czyli Apple Pay. Na razie jednak przedstawiciele Pocztowego nie zdradzają planów związanych z wprowadzeniem tych płatności.