Ponad 90 proc. wszystkich transakcji podczas festiwalu zrealizowano przy wykorzystaniu tej technologii
Mastercard poinformował, że na tegorocznym Opener Festival padł kolejny rekord wykorzystania płatności zbliżeniowych. Kartą, opaską, zegarkiem lub smartfonem zapłacono w ten sposób średnio w przypadku 9 na każde 10 transakcji zrealizowanych podczas tego wydarzenia. Natomiast rok temu udział płatności zbliżeniowych w liczbie wszystkich transakcji wynosił 66 proc.
Za zakupy na Openerze można było płacić wyłącznie bezgotówkowo. Mastercard, który od wielu lat jest partnerem festiwalu, chwali się, że rozprowadził wśród uczestników ponad 19 tys. opasek umożliwiających płatności zbliżeniowe. Ponad tysiąc tych gadżetów zamówiono online jeszcze przed wydarzeniem.
Organizacja płatnicza przypomina także, że nadal możecie korzystać z opasek otrzymanych na festiwalu rok temu lub w czasie tegorocznej edycji Orange Warsaw Festival. I dodaje, że w czasie dwóch ostatnich edycji wydarzenia użyto blisko 40 tysięcy opasek płatniczych.
Podczas tegorocznej edycji Openera świętowano dziesięciolecie płatności zbliżeniowych w Polsce. Co ciekawe, właśnie na tym festiwalu dekadę wcześniej po raz pierwszy testowano na masową skalę karty bezstykowe. Mastercard podaje, że dzisiaj już ponad 80 proc. transakcji realizowanych kartami z jego logo to płatności zbliżeniowe.
Fot. Mastercard