Zaletą takiego rozwiązania w porównaniu z aplikacją płatniczą jest brak konieczności doładowywania wirtualnej portmonetki
BGŻ BNP Paribas jest kolejnym bankiem działającym na polskim rynku, który zdecydował o udostępnieniu w aplikacji mobilnej biletów parkingowych i komunikacyjnych. Wdrożenie zaplanowano na jesień bieżącego roku. Wówczas w aplikacji GOmobile znajdą się nie tylko wspomniane bilety, ale kilka innych produktów i usług, takich jak możliwość rezerwacji hoteli czy zamawiania i opłacania przejazdów taksówkami.
Umożliwiając w aplikacji GOmobile zakupy BGŻ BNP Paribas dołącza do grona kilku banków z Polski, które podobne usługi już wprowadziły wcześniej. Pionierem w tym zakresie był BZ WBK, który oferuje je już od dobrych kilku lat. Później bilety pojawiły się w aplikacji Millennium, a od niedawna znajdziecie je także w apce Mobilny Portfel Raiffeisen Polbanku. Z doniesień PRNews wynika natomiast, że możliwość zakupu biletów i opłacania miejsc parkingowych pojawi się także w aplikacji PKO BP.
Z informacji udzielonych mi przez BGŻ BNP Paribas wynika, że za pośrednictwem GOmobile będzie można opłacać postój w płatnych strefach parkowania i kupować bilety miejskie w kilkudziesięciu miastach w Polsce. Bank nie zdradza z jakim operatorem płatności mobilnych będzie w tym zakresie współpracował. Konkurencyjne banki kooperują przede wszystkim z firmą moBiLET. W apce BZ WBK znajdziecie też bilety od CallPay, ale firma ta ma znikomy udział w rynku.
Wychodzi natomiast na to, że rozwiązanie jakie wkrótce zaoferuje BGŻ BNP Paribas, staje się standardem na polskim rynku. Jego zaletą, docenianą zapewne przez klientów, w porównaniu z korzystaniem bezpośrednio z aplikacji takich firm jak moBiLET jest brak konieczności doładowywania konta wirtualnej portmonetki. Płatności realizowane są od raz bezpośrednio w ciężar rachunku osobistego.