Poczta wprowadzi płatności online za paczki nadane za pośrednictwem jej platformy Envelo
Artykuł sponsorowany
Dynamiczny rozwój e-commerce napędza biznes KEP czyli przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe. Poczta Polska poinformowała właśnie, że w I półroczu 2015 roku odnotowała łącznie 20 proc. wzrost wolumenu sprzedaży usług KEP względem analogicznego okresu 2014 roku. W tym czasie cały rynek tych usług urósł o 7 proc.
Przeczytaj także: mPos w Super Pharmie na razie się nie sprawdził
Jeśli chodzi o usługi kurierskie, to w ciągu dwóch pierwszych kwartałów 2015 roku wolumen tych realizowanych przez Pocztę Polską zwiększył się o ponad 50 proc., a usług dla branży e-commerce o 30 proc. w porównaniu z wynikami uzyskanymi w tym samym okresie 2014 roku. Cały rynek rósł odpowiednio w poszczególnych segmentach o 8 proc. i 15 proc.
Przeczytaj także: Blik w Euronecie bezpłatny, ale nie dla wszystkich
Poczta zapowiada, że jeszcze w tym roku wdroży za pośrednictwem platformy Envelo elektroniczny kanał dostępu do usług paczkowych, umożliwiając klientom opłacenie przesyłki online. Po dokonaniu płatności w sieci, klient otrzyma potwierdzenie nadania paczki. Tak przygotowaną już opłaconą przesyłkę będzie można zostawić bez dodatkowych formalności w placówce pocztowej.