mGra zniknęła z serwisu transakcyjnego mBanku przy okazji ostatniej aktualizacji systemu w maju
Gdyby nie czytelnicy, którzy donieśli o nagłym zniknięciu modułu mGra z serwisu transakcyjnego mBanku, pewnie nigdy bym się o tym nie dowiedział. I nic dziwnego, bo w życiu nie interesowałem się mGrą, a o jej istnieniu przypominałem sobie tylko wtedy, gdy szukając czegoś wśród licznych funkcji oferowanych przez mBank przypadkowo kliknąłem w ikonkę z pucharem dostępną po zalogowaniu na konto. Biuro prasowe mBanku potwierdziło, że mGra została wyłączona w maju, gdy wprowadzono pierwszą z planowanych licznych aktualizacji internetowego systemu transakcyjnego.
Jak pamiętam, mBank wiązał z modułem grywalizacyjnym wielkie nadzieje. Podczas konferencji prasowych zapowiadających wdrożenie nowego systemu transakcyjnego mGrze poświęcono bardzo dużo czasu. Przedstawiciele instytucji liczyli, że przyznawane wirtualne odznaki będą zachęcać klientów do korzystania z coraz większej liczby produktów i usług mBanku. Liczono również na to, że zdobywanymi medalami klienci będą chwalić się na Facebooku, co miało mieć pozytywny skutek marketingowy.
Niestety, nic takiego się nie stało. Jak wspomniałem wcześniej, sam rzadko zaglądałem do tego miejsca w serwisie, a decyzja mBanku o wyłączeniu mGry sugeruje, że większość klientów postępowała podobnie. Wydaje mi się, że grywalizacja nie jest czymś, czego klienci szukają podczas korzystania z rachunku. Poza tym można było się domyślić, że ludzie niespecjalnie będą chcieli chwalić się w mediach społecznościowych tym, ile przelewów wykonali w danym miesiącu albo ile razy korzystali z karty płatniczej. Bankowanie to jednak nie to samo co gry internetowe.