Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Zakupy internetowe najczęściej robicie w poniedziałek

Największy ruch sklepy internetowe przeżywają w pierwszym dniu po weekendzie o godz. 11 rano oraz po godz. 20. Najrzadziej kupujecie w sieci w sobotę

To dane Krajowej Izby Rozliczeniowej pochodzące z prowadzonego przez nią systemu płatności internetowych Paybynet. Wynika z nich, że w pierwszym dniu tygodnia realizowanych jest ponad 18 proc. transakcji, przy średniej wartości zakupów wynoszącej 163 zł. W sobotę składanych jest niecałe 11 proc. zamówień.

Od zakupowego szczytu w poniedziałek liczba transakcji maleje aż do soboty, po czym od niedzieli powraca trend wzrostowy. Natomiast średnia wartość pojedynczych zakupów, również najwyższa jest w pierwszym dniu tygodnia, a osiąga najniższy poziom w niedzielę.

Przeczytaj także: W wakacje wyślecie paczkę za darmo

Zdaniem Artura Wojtczuka, odpowiedzialnego za płatności internetowe w KIR, taki rozkład transakcji może mieć kilka przyczyn. Jedna z nich to fakt, że im bliżej końca tygodnia, tym mniejsze są szanse na otrzymanie przesyłki przed weekendem. Wolicie więc zrobić zakupy na początku tygodnia, by otrzymać produkty przed piątkiem.

– Mniej zakupów w dni wolne to również pochodna stylu życia. Ten czas ludzie często spędzają poza domem i, jak zaobserwowaliśmy, im ładniejsza pogoda i dłuższy weekend, tym mniej transakcji internetowych – mówi Artur Wojtczuk.

Przeczytaj także: Paczkę nadaną na Poczcie odbierzecie w Żabce

Z rozkładu transakcji w ciągu doby wynika, że zarówno liczba, jak i wartość płatności rośnie od godz. 5, osiągając pierwszy szczyt w godzinach przedpołudniowych, między 11 a 12. Po południu ruch w sklepach internetowych zmniejsza się, żeby około godz. 17 znów powędrować w górę. Największa liczba transakcji w ciągu doby zlecana jest między godz. 20 a 21.

Z Paybynet korzystać mogą klienci kilku banków, w tym. m.in. Aliora, Handlowego, Getinu, Pekao, Millennium i Plusa. Większość rynku korzysta z rozwiązania konkurencyjnego, czyli pay by linka. Statystyka dla całego rynku może więc różnić się od danych przekazanych przez KIR.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies