Poczta Polska negocjuje umowę z właścicielem sklepów Żabka i Freshmarket. Dzięki temu liczba miejsc, w których można będzie odbierać paczki nadane za jej pośrednictwem wzrośnie o 4 tys.
Poczta Poolska buduje sieć punktów click&collect. System ten umożliwia zakup produktu w sklepie internetowym i jego odbiór w punkcie stacjonarnym.
Z moich informacji wynika, że pod koniec tego roku Poczta będzie dysponować siecią 10 tys. punktów, w których będzie można odbierać przesyłki nadawane za jej pośrednictwem. Będzie to możliwe, jeśli powodzeniem zakończą się prowadzone właśnie negocjacje ze spółką Żabka Polska, która dysponuje 4 tys. sklepów działających pod markami Żabka i Freshmarket.
- Prowadzimy rozmowy z operatorami pocztowymi na temat współpracy. Widzimy potencjał we wspólnym realizowaniu tego typu usług. Dzięki sieci ponad 4 tys. sklepów możemy zapewnić klientom szeroką, codzienną dostępność usług w godzinach 6-23 – mówi Jacek Spychała, dyrektor ds. public relations Żabki.
Byłaby to dla niej już druga umowa z operatorem zajmującym się dostarczaniem paczek. W czerwcu rozpoczęła bowiem współpracę z niewielką firmą kurierską Tba Express.
Przeczytaj także: Właściciel marki PolCard zainwestuje w karty pre paid
Poczta przyznaje, że prowadzi rozmowy handlowe z kilkoma podmiotami, zainteresowanymi wejściem do jej sieci click&collect. Dziś jej klienci mogą korzystać z z serwisu kurierskiego oferującego usługi door to door, a także z placówek pocztowych i z mieszczących się w nich urządzeń samoobsługowych. Poczta zamierza także zainstalować 1 tys. nowych samoobsługowych urządzeń nadawczo-odbiorczych.
Następnym elementem powstającej właśnie sieci są zewnętrzne punkty, które obsługują paczki nadawane Pocztą. W marcu PP podpisała umowę z operatorem Stacja z Paczką, dzięki której klienci odbierają paczki w ponad 900 stacjach sieci Orlen. Po podpisaniu umowy z Żabką Poczta posiadałaby już prawie 10 tys. punktów odbioru paczek.
Przeczytak także: ING Bank Śląski oddaje część bankomatów
System click&collect jest, według raportu firmy doradczej Deloitte, narzędziem, dzięki któremu handel tradycyjny może się uzupełniać ze sprzedażą internetową. Liczba punktów pracujących w tym systemie w Europie wzrośnie w 2015 r. o 20 proc. w stosunku do ubiegłego roku i osiągnie pół miliona.
Przypomnijmy, że na przykład sieć odbioru paczek w UPS do końca roku ma liczyć 1,5 tys. punktów. Z kolei InPost posiada obecnie 1,3 tys. paczkomatów i zapowiada dalsze powiększanie sieci.