Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Polecony teraz także od InPostu

To nowa usługa przeznaczona dla właścicieli sklepów internetowych

Właściciel sieci paczkomatów pod koniec maja zapowiadał, że oprócz usługi click and collect - czyli kup w internecie i odbierz w paczkomacie lub w wybranym punkcie obslugi klienta, będzie chciał dostarczać paczki pod drzwi klientów. Taki charakter ma właśnie usługa e-commerce polecony.

Przeczytaj także: Polski m-commerce urośnie najszybciej w Europie

Właściciele sklepów internetowych mogą wysyłać paczki o wadze do 1 kg za 4,99 zł netto, czyli około 6,10 gr brutto. W zamian operator zobowiązuje się dostarczyć towar maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych. Przesyłka jest polecona, więc nadawca może śledzić proces jej doręczenia w menagerze paczek, a odbiorca przez stronę internetową. Jeśli kurier nie zastanie nikogo w domu, zostawi awizo, a jeżeli nikt paczki nie odbierze, operator za darmo odeśle ją do nadawcy.

Nowa usługa będzie zapewne wybierana przez sklepy internetowe oferujące towary o większej wartości. Przesyłka jest rejestrowana na tych samych zasadach co list polecony, więc i poczucie bezpieczeństwa jest większe. Zdaniem InPostu e-commerce polecony to najlepsze rozwiązanie dla sklepów wysyłających małe przedmioty takie jak biżuteria, płyty, gry, kosmetyki, i perfumy.

Przeczytaj także: Rosną szanse na polską kartę bankową

U konkurencji czyli w Poczcie Polskiej wysłanie przesyłki poleconej ekonomicznej ważącej od 350 gr do 1 kg kosztuje 5,90 zł. PP jest operatorem wyznaczonym, więc od tej usługi nie nalicza się podatku VAT. Jeśli wybierzecie priorytet, zapłacicie 7,20 zł. Różnica polega na terminach doręczenia przesyłek. W pierwszym przypadku to 3 dni robocze po dniu nadania, a w drugim przesyłka powinna trafić do adresata następnego dnia, jeśli została wysłana do godz. 15.00. Dodam tylko, że to są deklarowane przez operatora terminy, które nie muszą być dotrzymane.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies