Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Szału nie ma, ale źle też nie jest. Przez bankowość internetową założono już ponad tysiąc firm

Wynik pewnie byłby dużo lepszy, gdyby usługę oferowało więcej banków. Na razie jest ona dostępna w PKO i mBanku

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii opublikowało dziś komunikat na temat popularności nowej usługi wprowadzonej do oferty przez PKO BP oraz mBank. Chodzi o możliwość rejestracji działalności gospodarczej za pośrednictwem serwisu transakcyjnego bankowości internetowej. Z danych MPiT wynika zatem, że od wdrożenia usługi (jest ona dostępna od końca stycznia bieżącego roku) liczba założonych w ten sposób firm przekroczyła już tysiąc.

Przeczytajcie także: 15,9 mln aktywnych użytkowników e-bankowości

Pierwszym bankiem, który umożliwił rejestrację działalności gospodarczej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) przez swój serwis internetowy, był PKO BP. Kilka tygodni później dołączył do niego mBank. Resort nie wyszczególnił, ile firm założyli klienci PKO a ile mBanku. Natomiast podczas konferencji prasowej, na której ogłoszono wdrożenie w PKO, szefowa MPiT zadeklarowała, że usługą zainteresowane są także inne banki. Na razie nie wiadomo jednak co to za instytucje.

Z kolei cytowany w dzisiejszym komunikacie wiceminister w MPiT Tadeusz Kościński stwierdził, że liczba założonych przez bankowość elektroniczną firm świadczy o dużym zapotrzebowaniu na takie rozwiązanie. – Jest to kolejne z wielu działań, które przygotowaliśmy dla przedsiębiorców i które znacząco ułatwi im prowadzenie swoich biznesów – mówi Tadeusz Kościński.

Przeczytajcie także: Przelewy zagraniczne będą tańsze

Czy te tysiąc firm to dużo? I tak i nie. Co miesiąc zakładanych jest w Polsce ok. 30 tys. firm. W okresie od końca stycznia do końca marca zostało pewnie ich zarejestrowanych ok. 50-60 tys. Bankowość elektroniczną wykorzystał zatem do rejestracji swojego biznesu mniej więcej co pięćdziesiąty przedsiębiorca – mało. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że usługę oferują na razie tylko dwa banki przy braku jakiejś większej akcji informacyjnej na ten temat. Można więc ocenić, że rozwiązanie odniosło względny sukces. Jego popularność powinna rosnąć w miarę wzrostu świadomości klientów oraz udostępniania usługi przez kolejne instytucje.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies