Udostępniona przez PKO funkcja pozwala na rejestrację firmy w państwowej bazie, uruchomienie rachunku biznesowego oraz aktywowanie koniecznego Profilu Zaufanego
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej PKO BP ogłosił udostępnienie w internetowym serwisie transakcyjnym nowej usługi. Umożliwia ona przedsiębiorcom rejestrację firmy bez wychodzenia z domu. Za pomocą formularza dostępnego po zalogowaniu na rachunek prywatny, klient może zgłosić firmę do państwowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, aktywować konieczny do tego Profil Zaufany (usługa umożliwiająca elektroniczną identyfikację w kontaktach z e-administracją) i założyć bankowy rachunek biznesowy.
Aby skorzystać z nowej usługi, należy wypełnić wniosek podając dane osobowe właściciela firmy, informacje na temat zakładanego biznesu i wybrać firmowe konto z oferty PKO. Następnie wniosek należy zaakceptować potwierdzając go hasłem jednorazowym a później Profilem Zaufanym, który ma być automatycznie aktywowany. Wraz z rejestracją w CEIDG przesyłany jest wniosek rejestracyjny do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, urzędu skarbowego oraz Głównego Urzędu Statystycznego, który nadaje firmom numer Regon. Niestety przedsiębiorcy, którzy chcą być płatnikami podatku VAT (a takich jest pewnie większość), wciąż będą musieli osobiście wybrać się do właściwego urzędu skarbowego, by złożyć tam odpowiednie dokumenty.
O tym, że PKO zamierza wprowadzić proces zdalnej rejestracji firmy, wiadomo od kilku tygodni. Bank opublikował w tej sprawie już komunikat prasowy. Kilka dni temu z powodzeniem przeprowadził też pierwszą testową operację rejestracji firmy. Wiadomo, że nad podobną usługą pracuje też konkurencja PKO, czyli mBank. Natomiast zakładanie firmy przez internet od pewnego czasu jest już możliwe za pośrednictwem strony CEIDG. PKO podkreśla jednak, że przewaga jego procesu polega na możliwości jednoczesnego aktywowania Profilu Zaufanego oraz założenia rachunku firmowego.