Pozycję lidera wśród najpopularniejszych ćwierkających banków z Polski utrzymał ING
W minionym kwartale grono banków posiadających swój profil w portalu Twitter powiększyło się do 19 instytucji. To za sprawą Pekao, który kilka tygodni temu rozpoczął komunikację za pośrednictwem tego serwisu. Od tego czasu udało mu się zdobyć ok. 450 obserwujących, co pozwoliło mu pod względem popularności uplasować się na koniec kwartału na 16. miejscu. Pewnie w kolejnych kwartałach będzie piąć się w górę stawki.
Natomiast pozycję lidera wśród najpopularniejszych banków z Polski na Twitterze utrzymał ING. Obecnie ma prawie 18 tys. obserwujących. W minionym kwartale przybyło mu ok. 1,4 tys. nowych śledzących, co oznacza, że powiększył przewagę nad będącym na drugim miejscu BZ WBK. Ten ma obecnie 17,2 tys. obserwujących – o ok. 1,1 tys. więcej niż na koniec grudnia.
W czołówce najpopularniejszych, zmian więc nie ma, ale są one w niższych partiach tabeli. I tak profil Citi Handlowego w I kw. zyskał ponad 270 obserwujących a profil sąsiadującego z nim PKO – prawie tysiąc. To zaowocowało zamianą pozycji obu instytucji. Podobnie stało się z profilami Pocztowego i BGK – ten drugi awansował. O jedną pozycję wyżej w porównaniu z grudniem znajduje się także profil Neobanku, któremu udało się wyprzedzić Bank BPS.
Ten ostatni jest jedynym bankiem, którego profil na Twitterze w minionym kwartale stracił obserwujących. To zapewne ze względu na kompletny brak aktywności BPS. W okresie od stycznia do marca bank ten zamieścił zaledwie jednego tweeta. Zakładam, że to przez zmiany personalne w tej instytucji. Z tego co wiem, z banku odeszła osoba opiekująca się dotąd komunikacją BPS na Twitterze. Jak widać, nie znaleziono na razie jej następcy.
Bankiem, który w minionym kwartale ćwierkał najczęściej, był mBank – zamieścił ponad 700 informacji. Na kolejnych pozycjach znalazły się ING, PKO, Millennium i Citi. Łącznie banki z Polski zamieściły w okresie od stycznia do marca ponad 3 tys. tweetów. Zyskały w tym czasie ponad 6 tys. nowych obserwujących, co jest jednym z lepszych kwartalnych wyników od czasu, kiedy Cashless analizuje aktywność banków na Twitterze.