Użytkownicy programu lojalnościowego będą mogli zbierać punkty za zakupy produktów z większości kategorii dostępnych na Allegro
2016 rok to nie był najlepszy okres w życiu programu Payback w Polsce. Wiosną tamtego roku z wydawnictwa kart debetowych dla klientów programu zdecydował BZ WBK. Później przyszło lato, w trakcie którego z przyznawania punktów klientom programu zrezygnowało dwóch wielkich partnerów, a więc Empik i Allegro, które wprowadziły własne rozwiązania lojalnościowe. Okazuje się jednak, że w przypadku tego drugiego nie był to rozwód a jedynie separacja, która trwała niecałe dwa lata.
W przysłanym przed chwilą do redakcji Cashless komunikacie prasowym Payback informuje, że użytkownicy tego programu znowu mogą zbierać punkty na Allegro. Powrót na największą platformę e-commerce w Polsce powiązano z akcją specjalną. W jej ramach można dostać eKupon uprawniający do otrzymania dwa razy więcej punktów za dowolny zakup dokonany na Allegro. Normalnie jeden punkt przyznawany jest za każde 5 zł wydane na zakupy.
Programy lojalnościowe to bardzo ważny element oferty z punktu widzenia handlowców, szczególnie w placówkach stacjonarnych. Pozwalają bowiem gromadzić cenne informacje na temat tego co, kiedy i gdzie kupują klienci. Niestety, do korzystania z tego rodzaju rozwiązań zniechęca niewielka wartość punktów przyznawanych za uczestnictwo w programach. Stąd wydawało mi się, że odejście tak wielkich partnerów jak Empik czy Allegro sugeruje powolny zmierzch Payback. Powrót do współpracy jednego z nich wyglądać może niezwykle ciekawie.