Serwis świadczący usługi płatnicze od wielu dni nie realizuje zlecanych transakcji
Homepay to firma działająca jako biuro usług płatniczych. Na jej stronie internetowej możecie przeczytać m.in., że obsługuje płatności realizowane za pośrednictwem szybkich przelewów, SMS-ów premium i innych instrumentów płatniczych. Jednak od kilku miesięcy ma problemy, o czym pisał m.in. Niebezpiecznik. Klienci firmy mają nie dostawać należnych im pieniędzy z tytułu płatności, a kontakt z firmą miał się urwać. Wydaje się, że złe informacje na temat Homepay zaczynają się potwierdzać.
Przed chwilą Komisja Nadzoru Finansowego (biura usług płatniczych są nadzorowane przez KNF) opublikowała komunikat, z którego wynika, że odbiera skargi od klientów Homepay i nie może skontaktować się z władzami spółki. – Firma nie wykonuje zlecanych jej przelewów płatniczych. KNF podjął próby kontaktu z właścicielem firmy, jednak okazały się one bezskuteczne. W związku z tym KNF zdecydowała o podjęciu działań zgodnie z posiadanymi kompetencjami – czytam w dość lakonicznym komunikacie nadzoru.
KNF nie podaje w nim niestety, jakie działania podejmie w stosunku do Homepay. Z prośbą o informacje na ten temat zwróciłem się więc do biura prasowego KNF. Tam powiedziano mi jednak tylko, że nadzór będzie podejmował działania przewidziane przepisami prawa i że na obecnym etapie nie może powiedzieć nic więcej, niż to co przekazał w komunikacie.
Co KNF może zrobić? Wydaje mi się, że w katalogu działań znajduje się np. doniesienie do prokuratury, umieszczenie spółki na liście publicznych ostrzeżeń czy kary finansowe. Niestety realizacja każdego z tych działań trwać będzie pewnie kilka tygodni. Jeśli po stronie władz Homepay jest zła wola, to zbyt długo na to, aby uratować pieniądze klientów spółki. Komunikat KNF może jednak być sygnałem ostrzegawczym dla podmiotów, które chciałyby rozpocząć w najbliższym czasie współpracę z Homepay.