Mobilnych klientów korzystających ze starego rozwiązania bank zachęca do przesiadki na nową aplikację
Alior informuje o wyłączeniu starej apki "Alior Mobile" na urządzenia z systemem operacyjnym iOS. – Każdy z korzystających z tej aplikacji klientów został poinformowany o jej wycofaniu za pośrednictwem SMS-a, wiadomości e-mail lub wiadomości w dotychczasowym systemie transakcyjnym – powiedziano mi w biurze prasowym banku.
Po najnowszej aktualizacji użytkownicy "Alior Mobile" na iPhone’ach będą więc musieli przejść proces aktywacji nowej aplikacji. Niestety, nie da się tego etapu pominąć. – Jest to konieczne ponieważ nowa aplikacja posiada zupełnie inny sposób logowania oraz autoryzacji dyspozycji. W starej aplikacji do logowania były używane login i hasło takie, jak do bankowości internetowej. Do nowej klienci logują się PIN-em bądź przy pomocy biometrii odcisku palca i twarzy, jeśli ich urządzenie to umożliwia – wyjaśnia Julian Krzyżanowski, rzecznik Aliora.
Instytucja zachęca jednocześnie klientów do korzystania z nowej aplikacji "Alior Bank". – Dalsze korzystanie przez klientów ze starej aplikacji na iOS nie byłoby możliwe z powodu wygasających certyfikatów bezpieczeństwa w sklepie App Store, a także z uwagi na to, że aplikacja ta nie jest obsługiwana przez najnowszą wersję systemu iOS – dodaje przedstawiciel Aliora.
Natomiast ze starej aplikacji wciąż będą mogli korzystać użytkownicy smartfonów z systemem operacyjnym Android. Alior przewiduje, że jej ostateczne wyłączenie nastąpi w II kw. bieżącego roku. Działanie to ma zostać poprzedzone komunikacją analogiczną jak w przypadku wyłączenia apki na iOS. Z nowej aplikacji wszyscy dotychczasowi i nowi klienci indywidualni Aliora mogą korzystać od jesieni ubiegłego roku. Na podobne rozwiązanie wciąż czekają niektórzy klienci biznesowi.