Aplikacja przygotowana przez Visę i firmę Allianz Partners umożliwia płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych
To ma być pierwszy taki projekt w branży ubezpieczeniowej. Visa wraz z firmą Allianz Partners ogłosiły właśnie uruchomienie we Włoszech testów aplikacji Allianz Prime. Łączy ona w sobie zbliżeniowe płatności mobilne, płatności internetowe oraz ubezpieczenie i program lojalnościowy. Wykorzystuje przy tym tokenizację, czyli rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo transakcji. Więcej na ten temat możecie przeczytać tutaj.
Jak działa Allianz Prime? Po ściągnięciu aplikacji i zapisaniu się klienta do usługi, firma Wirecard, będąca wydawcą kart Visy, tworzy wirtualne konto, które można doładować z dowolnego rachunku bankowego lub za pomocą dowolnej karty Visy. Aby dokonywać mobilnych płatności zbliżeniowych, wystarczy dodać kartę do elektronicznego portfela.
Za każdy zakup dokonany przy pomocy aplikacji jej użytkownicy mogą zbierać punkty i nagrody. Mogą też śledzić i kontrolować wydatki za pomocą zintegrowanego z aplikacją narzędzia analitycznego. Są ponadto objęci programem Allianz Digital Payments Protection, który zapewnia ochronę przed nadużyciami, chroni klienta na wypadek otrzymania wadliwego lub uszkodzonego produktu zakupionego online oraz gwarantuje wypłatę rekompensaty finansowej w przypadku strat.
Ubezpieczeniowcy od dawna z zazdrością patrzą na bankowców, którzy mają o wiele więcej okazji do interakcji z klientami m.in. dzięki oferowaniu im płatności. Wydaje się, że Allianz Prime to próba wejścia towarzystwa ubezpieczeniowego na poletko zarezerwowane dotąd dla banków i fintechów. Ciekawe, jak Allianz Prime zostanie przyjęta przez klientów i czy wyniki testów będą zadowalające dla ubezpieczyciela. Mike Lemberger z Visy uważa, że Allianz Prime może być nowym sposobem przyciągania klientów do towarzystwa ubezpieczeniowego.
Fot. Visa