Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Co czwarty Polak chciałby płacić zegarkiem lub opaską. Ciekawe badanie Mastercarda

Wearables, czyli urządzeniom ubieralnym drogę przetarły płatności zbliżeniowe, z których korzysta codziennie już ponad jedna trzecia z Was

Zapowiada się kolejna rewolucja w płatnościach zbliżeniowych. Mastercard opublikował dzisiaj wyniki badań, z których wynika, że 27 proc. ankietowanych Polaków zamierza w przyszłości płacić zbliżeniowo za pomocą wearables, czyli urządzeń ubieralnych takich jak smartwatche czy opaski fitness.

Przeczytajcie także: Sukces opasek zbliżeniowych na Openerze

Badanie pokazuje ponadto, że w Polsce rewolucja związana z używaniem wearables może być znacznie bardziej gwałtowna niż w innych krajach. Dlaczego? Po pierwsze Polacy są w europejskiej awangardzie, gdy chodzi o używanie płatności zbliżeniowych. Już co trzeci polski konsument płaci w ten sposób codziennie, zaś prawie 80 proc, ankietowanych przyznało, że robi tak przynajmniej trzy razy w tygodniu.

Po drugie, dane dotyczące transakcyjności kart zbliżeniowych także tych wirtualnych na smartfonach pokazują, że blisko 70 proc. wszystkich płatności kartą w Polsce odbywa się właśnie w ten sposób.

Przeczytajcie także: Rękawice płatnicze. Nowy gadżet od Visy

– Pozwala to spodziewać się, że płatności inteligentnymi urządzeniami ubieralnymi w punktach handlowo-usługowych będą przyjmowane powszechnie, nie tylko w Polsce, ale też w innych krajach europejskich – prognozują analitycy GCT Research, firmy która przeprowadziła badanie na zlecenie Mastercarda. Dane do badania zostały zebrane od ponad 50 tys. respondentów w Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Hiszpanii, Włoch, Niemczech, Holandii, Polski i Szwecji.

Natomiast wkrótce płatności za pomocą inteligentnego zegarka czy opaski będą jeszcze wygodniejsze niż obecnie. Mastercard wspólnie z producentami urządzeń ubieralnych wdraża bowiem rozwiązania tzw. perpetual authorization. Dla przykładu, inteligentny zegarek, odblokowany i włożony na nadgarstek, rozpoznawałby swojego właściciela po cechach charakterystycznych, takich jak tętno. Przez cały czas noszenia zegarka, użytkownik mógłby nim płacić bez dodatkowej autoryzacji. Takie rozwiązania są już dostępne w niektórych modelach smartwatchów i opasek fitness.

Tyle jeśli chodzi o przyszłość. Na razie pierwsi użytkownicy wearables w Polsce chcący płacić zegarkami zbliżeniowo muszą się mierzyć z problemem odcięcia ich od usługi Android Pay (Google Pay) w związku z nową polityką Google’a. Pisałem o tym wczoraj, a tekst na ten temat znajdziecie tutaj.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies