Kolejny kwartał z rzędu spadła liczba osób, które zdecydowały się na przeniesienie rachunku bankowego za pośrednictwem rozwiązania obsługiwanego przez KIR
Liczba wniosków o przeniesienie rachunku bankowego z wykorzystaniem systemu Ognivo w IV kw. 2017 r. wyniosła 6655. Tym samym w porównaniu do III kw. liczba kont przeniesionych przy pomocy prowadzonego przez KIR systemu zmniejszyła się o 1317. W tym samym okresie 2016 r. odnotowano 7571 takich wniosków.
Liczba wniosków o przeniesienie konta spada od II kw. 2016 r., kiedy to wyniosła ponad 14,5 tys. Łącznie w 2017 r. przez system Ognivo dokonano takiej operacji ponad 34 tys. razy. W porównaniu z rokiem 2016 jest to o ponad sześć tysięcy mniej. Może to oznaczać, że dla Polaków oferta banków staje się coraz bardziej satysfakcjonującą lub decydują się na nią bardziej świadomie. Z drugiej strony przeniesienie rachunku za pośrednictwem Ogniva to niejedyna możliwość zmiany banku. Można to zrobić samodzielnie zamykając konto w jednej instytucji i otwierając w innej. Nie ma statystyk na temat tego, ile osób tak robi.
Natomiast jeśli chcecie przenieść rachunek z dotychczasowego banku do innego z wykorzystaniem systemu Ognivo, wystarczy, że złożycie wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług w nowym banku. Ognivo umożliwia przekazanie środków, zleceń płatniczych i pełnomocnictw z Waszego obecnego banku oraz poinformowanie o dokonanej zmianie odpowiednich instytucji, np. urzędu skarbowego czy ZUS-u. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, którego stajecie się klientem. Cały proces zajmuje kilka dni i nie wymaga już Waszego udziału.