Dodatkowe bezgotówkowe sposoby przekazania pieniędzy na WOŚP cieszyły się w tym roku bardzo dużym powodzeniem
W tym roku Mastercard grał z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy już po raz szósty. W trakcie 26. finału darczyńcy mogli wspierać Orkiestrę nawet bez wychodzenia z domu, a to dzięki twitterowej akcji "Mastercard gra z WOŚP" oraz eSkarbonkom. Okazało się, że Polacy chętnie korzystali z tych rozwiązań.
eSkarbonki dla wolontariuszy były wykorzystywane pierwszy raz i cieszyły się dużym zainteresowaniem darczyńców. Każdy wolontariusz mógł wygenerować i udostępnić online swój unikalny link, za pomocą którego wpłacano darowizny. Swoje "wirtualne puszki" założyło ponad 2,2 tys. wolontariuszy. Suma wszystkich wpłat zebranych online za pomocą eSkarbonek to blisko 170 tys. złotych, a wraz z datkami złożonymi w specjalnej strefie Mastercard w miasteczku WOŚP w Warszawie, to ponad 175 tys. złotych.
Sukcesem zakończyła się także 5. edycja akcji z hashtagiem #MastercardGraZWOSP. Za wpis każdego, unikalnego użytkownika opublikowany na Twitterze w dniu finału Mastercard przekazywał 5 złotych na konto Orkiestry. Jak wynika z danych Brand24, użytkownicy opublikowali łącznie 32 851 unikalnych postów, poprawiając zeszłoroczny wynik o prawie 2 tysiące. Ostateczna kwota zebrana w niedzielę do północy wyniosła zatem ponad 164 tys. zł, i była o prawie 10 tys. zł wyższa niż ubiegłoroczna. Warto dodać, że Mastercard zakwalifikował do zbiórki także kilkaset postów z literówką w hashtagu.
Niezależnie od obu akcji, firma zdecydowała się podwyższyć zgromadzoną kwotę o dodatkowe 36 tys. zł, tym samym na konto Fundacji wpłynie 375 tys. złotych. Od 2014 r. dzięki Mastercard udało się już zebrać dla WOŚP ponad 800 tysięcy złotych.