Biuro prasowe banku podtrzymuje deklarację, że przed końcem roku aplikację drugiej generacji będzie mógł aktywować każdy, kto ma rachunek w Aliorze
Wczoraj klienci Aliora otrzymali informację o zmianie regulaminu korzystania z kanałów elektronicznych. Jak podał bank, zmiana ta ma związek z udostępnieniem funkcji logowania do nowej aplikacji mobilnej za pomocą rozwiązania o nazwie FaceID. To technologia pozwalająca m.in. odblokować urządzenie poprzez biometrię twarzy i jest dostępna w najnowszym smartfonie od Apple czyli w iPhone’ie X.
Informacja o udostępnieniu logowania przez FaceID jest o tyle istotna, że obecnie nie wszystkie banki na to się już zdecydowały. Powodem są m.in. obawy o bezpieczeństwo tego rozwiązania. Pojawiają się informacje o różnych udanych próbach złamania tego systemu. Większość banków z Polski pozwala jednak klientom na logowanie przez FaceID. Wśród nich są np. mBank czy Pekao.
Tymczasem wciąż nie wszyscy klienci Aliora mogą korzystać z nowej aplikacji tego banku. Jak dowiedziałem się w biurze prasowym instytucji, w listopadzie apka została udostępniona klientom wywodzącym się z banku BPH i obecnie już 90 proc. wszystkich posiadaczy rachunków w Aliorze może jej używać. Ale np. mi wciąż nie udało się jej aktywować. Biuro prasowe podkreśla, że nowa bankowość mobilna zostanie udostępniona wszystkim klientom do końca bieżącego roku.