Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Alior umożliwił logowanie przez FaceID. Ale z nowej aplikacji wciąż nie mogą korzystać wszyscy klienci banku

Biuro prasowe banku podtrzymuje deklarację, że przed końcem roku aplikację drugiej generacji będzie mógł aktywować każdy, kto ma rachunek w Aliorze

Wczoraj klienci Aliora otrzymali informację o zmianie regulaminu korzystania z kanałów elektronicznych. Jak podał bank, zmiana ta ma związek z udostępnieniem funkcji logowania do nowej aplikacji mobilnej za pomocą rozwiązania o nazwie FaceID. To technologia pozwalająca m.in. odblokować urządzenie poprzez biometrię twarzy i jest dostępna w najnowszym smartfonie od Apple czyli w iPhone’ie X.

Przeczytajcie także: Tak działa pierwszy Soft POS

Informacja o udostępnieniu logowania przez FaceID jest o tyle istotna, że obecnie nie wszystkie banki na to się już zdecydowały. Powodem są m.in. obawy o bezpieczeństwo tego rozwiązania. Pojawiają się informacje o różnych udanych próbach złamania tego systemu. Większość banków z Polski pozwala jednak klientom na logowanie przez FaceID. Wśród nich są np. mBank czy Pekao.

Przeczytajcie także: Mobilny PIN zamiast biometrii

Tymczasem wciąż nie wszyscy klienci Aliora mogą korzystać z nowej aplikacji tego banku. Jak dowiedziałem się w biurze prasowym instytucji, w listopadzie apka została udostępniona klientom wywodzącym się z banku BPH i obecnie już 90 proc. wszystkich posiadaczy rachunków w Aliorze może jej używać. Ale np. mi wciąż nie udało się jej aktywować. Biuro prasowe podkreśla, że nowa bankowość mobilna zostanie udostępniona wszystkim klientom do końca bieżącego roku.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies