Tym samym pula środków przeznaczona na promocję, która miała trwać do końca roku, wyczerpała się już w połowie listopada
Przypomnę, że organizatorzy promocji pierwotnie planowali w jej ramach sprzedaż 100 tys. biletów miejskich. Te rozeszły się jednak bardzo szybko, więc wartość środków przeznaczonych na akcję podwojono tak, by liczbę biletów dostępnych w promocji zwiększyć do 200 tys. sztuk. Jak poinformował mPay na swojej stronie internetowej, pula ta właśnie się wyczerpała, co oznacza, że promocja została zakończona.
W ramach promocji Mastercarda i mPay każdy użytkownik aplikacji mobilnej tego operatora mógł kupić za 1 zł dowolny jednorazowy lub czasowy bilet komunikacji miejskiej do 90 minut o wartości między 1,1 zł a 5 zł. Warunkiem było jedynie dokonanie płatności w aplikacji za pośrednictwem karty podpiętej do cyfrowego portfela Masterpass.
To druga tego typu akcja zorganizowana przez Mastercarda i operatora aplikacji mPay. Poprzednia rozpoczęła się w czerwcu i zakończyła w wakacje. Prawdopodobnie dzięki niej właśnie aplikacja mPay odnotowała w III kw. bieżącego roku znaczny wzrost transakcyjności. Z najnowszego raportu Cashless na temat mobilnej sprzedaży biletów w 10 największych miastach w Polsce wynika, że w okresie od lipca do września 2017 r. użytkownicy apki mPay kupili ok. 150 tys. biletów. To mniej więcej trzy razy więcej niż w II kw. bieżącego roku.