Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Blik internetem stoi. W III kw. użytkownicy systemu ponad 60 proc. transakcji wykonali w e-commerce

W okresie od lipca do września blikowcy wykonali ok. 8 mln transakcji, z czego w sklepach internetowych ponad 5 mln

Na zakończonej przed chwilą konferencji prasowej zorganizowanej na Twitterze Dariusz Mazurkiewicz, prezes spółki Polski Standard Płatności będącej operatorem Blika zaprezentował statystyki systemu za III kw. bieżącego roku. Wynika z nich, że użytkownicy tego rozwiązania wykonali za jego pomocą w podanym okresie ok. 8 mln różnego rodzaju transakcji. Dla porównania w II kw. transakcji było bez mała 7 mln.

Przeczytajcie także: 810 tys. zł na promocję Android Pay od BZ WBK

Największy udział w liczbie operacji wykonywanych Blikiem, wynoszący 62 proc., mają płatności internetowe. W III kw. było ich ok. 5,2 mln. Transakcje internetowe rosną też najszybciej – w porównaniu z II kw. ich liczba zwiększyła się o ponad 20 proc. – To pokazuje w jakim kierunku zmierza i nadal zmierzać będzie rozwój systemu Blik – powiedział prezes PSP Dariusz Mazurkiewicz.

Dane na temat liczby transakcji internetowych Blikiem warto zestawić z liczbą podobnych płatności wykonanych kartami. Z danych NBP za II kw. (to najświeższe statystyki jakie są dostępne) wynika, że w e-commerce plastikami zapłaciliście wówczas ponad 12 mln razy. Zakładając, że dwie największe organizacje płatnicze na polskim rynku mają w nim udziały zbliżone do 50 proc. można przyjąć, że kwartalna transakcyjność Blika w internecie zbliża się do transakcyjność kartami pojedynczej organizacji.

Przeczytajcie także: Mastercard i mPay zwiększają pulę biletów w promocji Masterpassa

Dotyczy to oczywiście liczby płatności, bo pod względem ich wartości Blikowi do kart jeszcze daleko. PSP nie podał dziś takich danych za III kw., ale wiadomo, że w II kw. wartość płatności Blikiem w internecie wynosiła ok. 600 mln zł. Dla porównania kartami zapłacono w e-commerce w II kw. za usługi i produkty o wartości prawie 2 mld zł. Niemniej znaczenie Blika jako instrumentu płatniczego w internecie rośnie. Nic dziwnego, że na rynku coraz głośniej mówi się, iż inwestycją w zarządzającą nim spółkę zainteresowane są międzynarodowe firmy. Pytanie, czy właściciele (największe banki z Polski) są już gotowi go sprzedać.

Natomiast Dariusz Mazurkiewicz podał dziś także, że w III kw. użytkownicy Blika wykonali za jego pomocą 2,2 mln wypłat i wpłat gotówki, ok. 490 tys. transakcji w terminalach płatniczych oraz ok. 380 tys. przelewów na numer telefonu odbiorcy, tzw. P2P. Najszybciej obok płatności internetowych rosły wypłaty z bankomatów. W II kw. było ich 1,9 mln.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies