Wdrożenie przez Bank Handlowy płatności mobilnych od Google’a jest na ostatniej prostej
Kilka dni temu w serwisie Cashless mogliście przeczytać tekst na temat niespodzianki, jaką koncern Google zrobił użytkownikom Android Pay z Polski z okazji Halloween. Płacąc zbliżeniowo w terminalu przy pomocy smartfona, na ekranie telefonu można zobaczyć potwierdzenie transakcji w postaci okolicznościowej animacji. To zupełnie jak Google Doodle pokazujące się od czasu do czasu w wyszukiwarce internetowej.
Tekst autorstwa Piotra Dziubaka spotkał się z niemałym zainteresowaniem czytelników, którzy m.in. w mejlach do redakcji Cashless przesyłali zrzuty z ekranów swoich smartfonów dowodzące, że im także udało się uchwycić halloweenową animację. Na jednym z nich znalazła się karta Mastercard wydana przez Citi. Zrzut wygląda tak:
Rzecz w tym, że Handlowy oficjalnie nie udostępnił jeszcze płatności Android Pay swoim klientom. Wcześniej deklarował jednak, że stanie się to w IV kw. bieżącego roku. Wygląda na to, że terminu tego uda się dotrzymać. Biuro prasowe banku podtrzymało dziś tę deklarację. Z przesłanej do mnie informacji wynika, że obecnie z płatności Android Pay korzystać może zamknięte grono osób testujących usługę na potrzeby wdrożenia.
Z kolei z informacji uzyskanych od banków oferujących Android Pay na polskim rynku wynika, że na koniec III kw. płatności te miały ok. 150 tys. użytkowników – dwa razy więcej niż na koniec czerwca. Obecnie mogą z nich korzystać klienci Aliora, BZ WBK, mBanku, T-Mobile Usług Bankowych, Euro Banku, Nest Banku i BGŻ BNP Paribas. Plany w tym zakresie, oprócz Citi Handlowego, mają także Getin, ING, Plus i SGB.