Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Girls4Tech, czyli jak sprawić, by więcej kobiet pracowało w technologiach

Kobiety nadal stanowią mniejszość w branżach, które uważane są za typowo męskie

Według Raportu "Kobiety w technologiach" z 2016 roku na najwyższych stanowiskach zarządczych w firmach polskiego sektora teleinformatycznego na 452 stanowiska zasiadało jedynie 48 kobiet. To stanowiło niewiele ponad 10 procent wszystkich menedżerów najwyższego szczebla. Funkcję prezesa w tym sektorze pełniło tylko dziewięć pań, czyli 5 proc. Przedstawiciele sektora, organizacje pozarządowe i instytucje starają się od kilku lat robić wiele, aby zmienić te proporcje w przyszłości, organizując rożnego rodzaju kampanie społecznie czy akcje.

Przeczytajcie także: Fraudów kartowych ma być jeszcze mniej

Jednym z takich wydarzeń będą organizowane przez Mastercard i Alior Bank w dniach 10-11 października br. w Warszawie warsztaty edukacyjne poświęcone technologiom płatniczym. Weźmie w nich udział 120 dziewcząt z placówki szkolno-wychowawczej z Tomaszowa Lubelskiego. Zajęcia zostaną zorganizowane w ramach międzynarodowego autorskiego programu Mastercard pod nazwą Girls4Tech.

– Dziś w zawodach wymagających znajomości przedmiotów ścisłych zaledwie 30 proc. pracowników to kobiety. Takie projekty inspirują uczennice do zainteresowania się naukami ścisłymi. W dłuższym okresie może to wpłynąć na ich wybory edukacyjne oraz zawodowe – mówi Kamila Kaliszuk z Mastercard. W ramach poszczególnych modułów zajęć uczennice dowiedzą się m.in., na czym polega bezpieczne przechowywanie danych z wykorzystaniem szyfrowania, a także dlaczego ważne jest zachowanie ich poufności. Przekonają się także, że algorytmy są wszędzie i mogą pomóc w rozwiązywaniu wielorakich problemów.

Przeczytajcie także: Drugi wydawca kart w systemie rozliczeń KIR-u

Wydarzenie zostało zaplanowane przez Mastercard i Alior Bank, jako część obchodów Międzynarodowego Dnia Dziewczynek, który przypada na 11 października. Święto zostało ustanowione przez ONZ, aby zwrócić uwagę na bariery, na jakie natrafiają dziewczęta w społeczeństwie. Jednym z takich wyzwań jest szersze zainteresowanie dziewcząt przedmiotami ścisłymi, co w przyszłości może ułatwić im start w karierze.

Choć liczba kobiet np. w bankowości jest wysoka, w niektórych bankach sięga nawet 70 procent, to w firmach IT nadal jest ich niewiele. Wskazuje na to kolejny raport z poprzedniego roku, tym razem firmy Hays. Największą rozbieżność widać w obszarze stanowiska IT Managera. Tę rolę zdecydowanie częściej obejmują mężczyźni, ale wynika to też z faktu, że stanowisko wymaga wielu lat doświadczenia, a liczba kobiet pracujących w IT wzrasta od niedawna – czytamy w raporcie. – Takie warsztaty jak Girls4Tech mogą być ważną inspiracją, a w przyszłości pomóc dziewczynkom w ich karierze zawodowej – mówi Monika Stołowska, dyrektor zarządzająca pionem HR w Alior Banku.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies