O planach inwestycji Amerykanów w europejski handel rozpisują się francuskie media
Pamiętacie start kampanii reklamowej Carrefoura z Jackiem Braciakiem w roli Napoleona? Gdy jeszcze nie było wiadomo, że za tymi spotami stoi francuska sieć handlowa, spekulowano, że kampania może zapowiadać wejście na polski rynek Amazona. Okazuje się, że tamte dywagacje mogą okazać się prorocze, bo oto francuskie media piszą o planowanej inwestycji Amerykanów w Carrefoura właśnie.
Przeczytajcie także: Amazon chce dostarczać paczki dronami
Jak napisał Next, na Sekwaną podają, że Amazon przyjął ofertę przejęcia sieci Carrefour. Sprzedaż akcji amerykańskiemu gigantowi ma być elementem planu restrukturyzacyjnego spółki, która boryka się ze spadkiem przychodów – w I poł. 2017 roku aż o 12 proc. Po ogłoszeniu tych danych tylko w ciągu jednego dnia kurs Carrefoura na paryskiej giełdzie spadł o 15 proc. Plan restrukturyzacji, zgodnie z deklaracjami szefa sieci Alexandra Bomparda ma zostać przedstawiony do końca tego roku.
Co ciekawe gdyby doszło do przejęcia Carrefoura przez Amazona nie byłaby to pierwsza kooperacja tej internetowej firmy z tradycyjnym handlem. Wcześniej podpisała ona już umowy o współpracy z sieciami marketów w Stanach Zjednoczonych, w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
Przeczytajcie także: Zakupy scan&go w drugim markecie Carrefoura
Natomiast pogłoski o planowanym przejęciu Carrefoura przez Amazona to nie jedyna rzecz, która łączy obie firmy. Kilka miesięcy temu Amazon zasłynął testami całkowicie bezobsługowego sklepu, w którym zakupy robi się i za które płaci się bez podchodzenia do kasy. Nie wiem, na jakim etapie są te testy. Wiadomo natomiast, że w Polsce pierwszą siecią, która takie rozwiązanie zaoferuje może być właśnie Carrefour. W pierwszych jego marketach można już kompletować koszyk przy pomocy własnego smartfona. Jeszcze trzeba podchodzić do kasy, ale w przyszłości ma to nie być konieczne dzięki usłudze Masterpass. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.
Źródło: Next
Fot. Carrefour