Citi jest drugim, obok Millennium, bankiem, który poinformował o wdrożeniu projektu KIR-u
Qlik to nowe rozwiązanie, które ma z jednej strony ułatwić klientom dokonywanie płatności za stałe rachunki, a z drugiej zmniejszyć problemy dostawców usług masowych z nieregularnymi wpłatami z tytułu wystawianych faktur. Qlik to projekt powstały przy współpracy KIR-u i Związku Banków Polskich. Dzięki niemu informacja o wymaganej płatności będzie mogła pojawić się w systemie bankowości elektronicznej klienta, którego rolą będzie jedynie akceptacja transakcji.
Przeczytajcie także: Millennium rozwija płatności HCE
Citi pochwalił się dziś, że ma już za sobą pierwszą międzybankową transakcję z wykorzystaniem z systemu Qlik zrealizowaną z wybranym klientem w ramach pilota. – Na rynek trafia rozwiązanie, które znacząco upraszcza zarządzanie płatnościami od setek tysięcy płatników, co przekłada się wprost na koszt tego procesu. Nie mniej istotna jest wartość dodana po stronie finalnego użytkownika, który może teraz znacznie szybciej i łatwiej regulować zobowiązania – mówi Jerzy Piątek, dyrektor w pionie bankowości transakcyjnej Handlowego. Wcześniej o wdrożeniu Qlika poinformował również bank Millennium.
Przeczytajcie także: Citi wdroży płatności Android Pay
Warto w tym miejscu wspomnieć, że na rynku od dawna dostępne jest rozwiązanie podobne do Qlika, czyli Invoobill. W tym wypadku również klient może akceptować płatność za fakturę bezpośrednio w bankowości elektronicznej. Problem był jednak z aktywacją usługi, która wymagała kontaktu zarówno z bankiem jak i usługodawcą. W przypadku rozwiązania Qlik będzie prościej – wszystko będzie można załatwić zdalnie w systemie bankowości internetowej.