Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Klienci PKO się doczekali. Czasowa blokada kart wreszcie trafiła do IKO

Nowa funkcja zwiększa bezpieczeństwo i wygodę korzystania z kart bankowych

Przedstawiciele PKO BP już w styczniu 2016 roku zapowiedzieli wprowadzenie do aplikacji mobilnej funkcji okresowego blokowania kart. Wtedy nikt na rynku podobnej usługi jeszcze nie oferował i wydawało się, że IKO będzie pierwszą apką, która taką możliwość da. Okazało się jednak, że w PKO zmieniły się priorytety i wdrożenie blokady kart zostało odłożone na później. Wykorzystała to konkurencja. Już wiosną ubiegłego roku funkcja taka znalazła się w aplikacji byłego BPH, a obecnie korzystać z niej mogą klienci kilku banków – ostatnio umożliwił to np. ING Bank Śląski.

Przeczytajcie także: Wkrótce nowości w aplikacji BZ WBK

Natomiast dziś PKO podał, że czasowe blokowanie kart udostępnił wreszcie użytkownikom IKO. Funkcja ta zwiększa wygodę korzystania z kart. Teraz można je zabierać np. na basen czy siłownię i zostawić z portfelem w szatni bez obawy, że wpadną w ręce niepowołanej osoby. Przed wejściem do wody, karty można zablokować, przez co staną się bezużyteczne dla potencjalnych przestępców czy nieuczciwych znalazców. Natomiast po powrocie z treningu karty można odblokować i ponownie z nich korzystać.

Czasowa blokada kart może przydać się także w sytuacji, gdy plastik gdzieś się zapodzieje. Często zdarza się, że nie wpadł w ręce niepowołanej osoby, tylko leży np. w szufladzie albo w kieszeni spodni wrzuconych do prania. Normalnie jednak w takiej sytuacji należałoby go jak najszybciej zastrzec, a to oznacza niedogodności, bo zamówiony duplikat przychodzi zazwyczaj pocztą dopiero po kilku dniach. Czasowa blokada rozwiązuje w tej sytuacji problem, bo w razie odnalezienia karty można będzie nadal jej używać.

Przeczytajcie także: Czasowe blokowanie karty w ING

Czasowa blokada kart w PKO uniemożliwia dokonanie płatności kartą w sklepie stacjonarnym i internetowym oraz podjęcie gotówki z bankomatu, nawet jeśli podany zostanie prawidłowy PIN. Nowa funkcja dostępna jest w IKO na razie na telefonach z systemem operacyjnym Android. Można z niej skorzystać także za pośrednictwem call center oraz internetowego serwisu transakcyjnego. Bank podkreśla jednak, że blokada może nie zadziałać w przypadku operacji dokonywanych bez blokowania środków na rachunku. Dotyczy to np. płatności zbliżeniowych na drobne kwoty.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies