Proces nie jest skomplikowany, ale odnalezienie odpowiedniego polecenia w aplikacji może sprawiać problemy
Od dwóch tygodni klienci mBanku mogą już korzystać z nowej aplikacji. Mój redakcyjny kolega Jacek Uryniuk w tej recenzji napisał, że co prawda trzeba było na nią długo czekać, ale było warto, bo wraz z nią użytkownicy otrzymali kilka nowych wygodnych funkcji, np. biometryczne logowanie odciskiem palca czy płatności mobilne.
W tym drugim przypadku bank jako pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych na świecie postawił na integrację rozwiązania Android Pay z własną aplikacją. Aby płacić za pomocą "paya" od Google’a, nie trzeba instalować żadnych dodatkowych aplikacji. Wystarczy mieć tę od mBanku.
Mimo jednak, że procedura uruchamiania usługi jest uznawana za dosyć prostą, Cashless otrzymuje sygnały od czytelników, że w aplikacji mBanku nie jest łatwo odnaleźć miejsce, w którym płatności mobilne z Android Pay się aktywuje. Nie każdy się domyśla, że należy go szukać w zakładce "finanse" a następnie w sekcji "karty". Dlatego poprosiłem mBank o przesłanie krótkiego filmu z instrukcją.
Jeśli ktoś z Was ma konto w mBanku, a nie uruchomił jeszcze płatności mobilnych, po obejrzeniu tego filmu, będzie wiedział jak to zrobić. To naprawdę proste i zajmuje kilkadziesiąt sekund. Przypominam, że na razie do Android Pan w mBanku można dodać wyłącznie karty oznaczone logo Mastercard.