Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Płatności w internecie Blikiem to już więcej niż 60 proc. Najnowsze dane za I kw. 2017 r.

Jeden z czynników generujących duży wzrost transakcji internetowych to zapewne udostępnienie płatności Blikiem przez PayU na Allegro

3,6 mln. Tyle płatności Blikiem w środowisku e-commerce wykonaliście w okresie od stycznia do marca bieżącego roku. To najświeższe dane zaprezentowane przed chwilą podczas konferencji Payment Meeting przez Dariusza Mazurkiewicza, wiceprezesa Polskiego Standardu Płatności zarządzającego Blikiem. Cashless jest partnerem medialnym konferencji.

Przeczytajcie także: Blik dostępny już w terminalach DPD

Podane informacje na temat liczby transakcji internetowych Blikiem wykonanych w I kw. oznaczają wzrost w porównaniu z IV kw. ubiegłego roku o ponad 50 procent. W okresie od października do grudnia było ich bowiem 2,3 mln. Wydaje mi się, że duży wpływ na ten wzrost miało udostępnienie możliwości dokonywania płatności Blikiem przez PayU, szczególnie na platformie Allegro, do czego doszło w listopadzie ubiegłego roku.

Jak powiedziano mi w PayU, w marcu udział Blika w płatnościach bezgotówkowych realizowanych przez PayU, to kilka procent (dla porównania płatności kartami stanowią kilkanaście procent). PayU podkreśla jednak, że w porównaniu z listopadem udział Blika w płatnościach wzrósł kilka razy i wciąż rośnie.

Przeczytajcie także: Rewelacyjny start Android Pay w mBanku

Natomiast Dariusz Mazurkiewicz podał, że w I kw. 2017 r. wykonaliście za pośrednictwem Blika także ok. 1,5 mln wypłat gotówki z bankomatów (w IV kw. ubiegłego roku było to 1,1 mln), ok. 300 tys. płatności w POS-ach (mniej więcej tyle samo co w ostatnim kwartale 2016 r.) oraz ok. 300 tys. przelewów P2P (w IV kw. 2016 r. było ich ok. 200 tys.). Łącznie wszystkich transakcji Blikiem było w I kw. 2017 r. ok. 5,9 mln, co oznacza wzrost z ok. 3,8 mln w IV kw. 2016 r.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies