Prace nad wdrożeniem rozpoczęto ponad miesiąc temu. Dziś wszystkie placówki własne Poczty Polskiej umożliwiają płatności kodami generowanymi przez aplikacje bankowe
Poczta Polska była jednym z ostatnich wielkich detalistów na polskim rynku, który uniemożliwiał wygodne płatności bezgotówkowe. Zmieniło się to w ubiegłym roku, gdy we wszystkich placówkach własnych spółki zainstalowano terminale do płatności kartami. Już wtedy można było się domyślać, że wkrótce zostanie na nich udostępniona także możliwość dokonywania transakcji Blikiem. POS-y na poczcie obsługuje bowiem firma eService, która z operatorem Blika współpracuje już od dawna.
Przeczytajcie także: eService dostawcą terminali dla Poczty Polskiej
Tymczasem dziś opublikowano komunikat prasowy, z którego wynika, że wszystkie terminale funkcjonujące w 4,6 tys. placówek Poczty Polskiej pozwalają już na przyjmowanie płatności Blikiem. Prace nad wdrożeniem rozpoczęto pod koniec lutego, a nowa opcja płatności była udostępniana sukcesywnie w kolejnych lokalizacjach.
Przeczytajcie także: Android Pay ma w Polsce już 25 tys. użytkowników
Choć na Poczcie nie tylko gotówką można już płacić od kilku miesięcy, wciąż pojawiają się wątpliwości dotyczące tego rozwiązania. Przypominam więc, że płatności bezgotówkowe są możliwe we wszystkich placówkach własnych Poczty. W ten sposób można zapłacić nawet za kopertę wartą kilkadziesiąt groszy. Przy czym Poczta nie pobiera za to dodatkowej prowizji. Transakcja bezgotówkowa to coś innego niż wypłata kartą gotówki z terminala i płatność gotówką. Tego rodzaju usługę Poczta oferowała już od kilku lat i wciąż ją oferuje, ale wiąże się ona z wysoką prowizją.