Zdaniem wiceprezes Banku Millennium rozwój produktów mobilnych jest kluczowy dla przyszłości bankowości
Maria Campos, wiceprezes Millennium odpowiedzialna za obszar IT twierdzi w wywiadzie opublikowanym dziś przez Rzeczpospolitą, że tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy zainteresowanie usługami mobilnymi klientów jej banku wzrosło o 50 proc. Oznacza to, że tego rodzaju produkty stają się kluczowe do rozwoju banku w najbliższym czasie.
Przeczytajcie także: Stara aplikacja ING wkrótce odchodzi
Świadczyć o tym mogą też badania przeprowadzone na zlecenie Millennium, których wyniki Campos cytuje w wywiadzie. Dowodzą one, że jeszcze trzy lata temu jednym z najważniejszych czynników decydujących o wyborze banku była bliskość oddziału i łatwy dostęp do niego. Teraz na ten aspekt oferty banku klienci wskazują coraz rzadziej, bo na czoło wybija się jakość bankowości mobilnej oferowanej przez daną instytucję.
Zdaniem wiceprezes Millennium rozwój usług mobilnych ma dla banku znaczenie także dlatego, że klienci mobilni kontaktują się z bankiem dwa czy nawet trzy razy częściej niż klienci korzystający z konta wyłącznie przez internet. Maria Campos zadeklarowała, że jej bank będzie w dalszym ciągu inwestował w nowe rozwiązania technologiczne. Wspomniała, że bank pracuje na przykład nad biometrią twarzy.
Przeczytajcie także: Ciekawa promocja Ubera dla korzystających z Android Pay
Natomiast Millennium jest dziś jednym z liderów w polskiej bankowości, jeżeli chodzi poziom zaawansowania technologicznego. Przypomnę, że bank ten jako jeden z pierwszych w Polsce wprowadził możliwość logowania odciskiem palca do aplikacji mobilnej, możliwość zaciągania przez smartfona pożyczek czy zakupu ubezpieczeń komunikacyjnych. Jest uczestnikiem spółki Polski Standard Płatności, oferującej Blika, a od niedawna umożliwia też dokonywanie płatności w technologii HCE.
Więcej: Rzeczpospolita, str. B12