Profil polskiego oddziału Visy najszybciej zyskuje obserwujących spośród obecnych na Twitterze instytucji finansowych innych niż banki
Twitter nie jest w Polsce tak popularnym serwisem społecznościowym jak np. Facebook. Mimo to ma rosnącą liczbę użytkowników, szczególnie wśród profesjonalistów. Już dawno odkryły go także firmy z branży finansowej. Najwięcej jest tu oczywiście banków i to ich profile mają najwięcej obserwujących, o czym możecie przekonać się czytając raport na ten temat dostępny tutaj. Na Twitterze jest jednak obecnych coraz więcej innych niż banki firm i instytucji finansowych. Oto analiza ich poczynań na tym portalu w IV kwartale ubiegłego roku.
Przeczytajcie także: Najwięksi wydawcy kart debetowych w Polsce
Udało mi się znaleźć profile 14 różnych niebankowych podmiotów działających w obszarze finansów, które komunikują się za pośrednictwem Twittera. Oznacza to niewielki wzrost w porównaniu z III kw. ubiegłego roku, bo pojawił się profil firmy PayU. Nie znaczy to jednak, że ten integrator płatności zaćwierkał po raz pierwszy w końcówce 2016 r. Był na Twitterze już wcześniej, tyle że o tym nie wiedziałem. Jeżeli znacie jakieś firmy finansowe, które prowadzą swój profil w tym portalu, ale nie ma ich w moim zestawieniu, dajcie proszę znać pisząc na adres jacek.uryniuk@cashless.pl lub w komentarzu pod tym tekstem. Uwzględnię je w kolejnej edycji raportu.
Tymczasem spośród analizowanych instytucji najwięcej obserwujących na Twitterze ma polski oddział Visy – ok. 15,4 tys. Do tego zyskuje ich najszybciej. W IV kw. ubiegłego roku przybyło mu prawie 2 tys. obserwujących. Na drugim miejscu pod względem popularności znajduje się profil resortu finansów a na trzecim – KNF. Na czwartym natomiast uplasował się Mastercard i to jest awans w porównaniu z końcem III kw. Profil organizacji prześcignął tym samym stronę PZU.
Jeżeli chodzi o aktywność, to w minionym kwartale równych sobie nie miało Ministerstwo Finansów. Opublikowało prawie 350 tweetów, wyprzedzając Visę i Mastercarda. Do najmniej aktywnych należy zaliczyć profile Blue Media – tylko pięć informacji, Blika – 9 i Vivusa – 16. Co ciekawe, aktywnością na Twitterze nie grzeszy KNF. W okresie od października do grudnia ubiegłego roku opublikował jedynie 26 tweetów. Nie przeszkadza mu to jednak prowadzić jednego z najpopularniejszych profili. Oznacza to, że duża aktywność to niejedyny czynnik wymagany do popularności na Twitterze.