W IV kw. ubiegłego roku banki wykazały się dużą aktywnością na Twitterze. Ale nie przysporzyło im to wielu nowych obserwujących
Koniec roku stał pod znakiem dużej aktywności ćwierkających banków z Polski. Opublikowały łącznie ponad 3,5 tys. informacji, co jest jednym z trzech najlepszych wyników kwartalnych od czasu, kiedy serwis Cashless monitoruje ich aktywność na Twitterze. Najwięcej tweetów, bo ponad 840, zamieścił na swoim profilu mBank. W drugiej lidze najbardziej aktywnych znalazły się PKO BP, ING i BZ WBK. Każdy z nich ćwierkał w okresie od października do grudnia ub. roku po ok. 300 razy. Natomiast kolejny kwartał z rzędu kompletnie martwy jest profil Lion's Banku. Nie pojawiła się na nim żadna nowa informacja.
Przeczytajcie także: Najwięksi wydawcy kart debetowych w Polsce
Duża aktywność nie szła w parze z szybkim pozyskiwaniem nowych obserwujących. Wszystkim bankom z Polski obecnym na Twitterze przybyło w IV kw. ubiegłego roku niewiele ponad 5 tys. followersów. To drugi najgorszy wynik kwartalny od II kw. 2015 r. Nie zmienia to jednak faktu, że dwa banki zyskały bardzo dużo nowych obserwujących, bo po ponad 900 każdy. Mowa o Aliorze i BOŚ Banku. Natomiast w czołówce najpopularniejszych banków na Twitterze zmian nie ma. Na pierwszym miejscu jest BZ WBK, drugim – NBP a później ING, mBank i właśnie Alior. Dobry kwartalny wynik BOŚ Banku pozwolił mu awansować z 17. miejsca aż na pozycję 9.
Warto natomiast zwrócić uwagę na fakt, że z Twittera zniknął profil Banku Smart. Można było się oczywiście tego spodziewać, bo niedawno instytucja ta zmieniła nazwę na Nest Bank. Jednak profilu Nest Banku wśród ćwierkających nie udało mi się znaleźć. Pojawił się za to profil o nazwie Bank BPS Mobilnie będący oficjalną reprezentacją Banku BPS na Twitterze. Ekipa odpowiadająca za prowadzenie tego profilu wykazała się całkiem dużą aktywnością. Do tej pory zamieściła ponad 280 tweetów, co pozwoliło jej zdobyć ok. 140 obserwujących.
Przeczytajcie także: Wpłatomaty w Polsce. Raport Cashless
Profile banków na Twitterze można podzielić na dwie kategorie. Część kieruje treści do profesjonalistów i zamieszcza tam prognozy czy analizy ekonomiczne. Przykładem może być profil NBP, Citi Handlowego czy Pocztowego. Druga część ćwierkających banków chce natomiast dotrzeć do swoich klientów. Zamieszcza więc informacje o swojej ofercie, np. promocjach produktów a także ciekawostki czy konkursy. Do tej grupy należą profile np. mBanku czy debiutującego w minionym kwartale banku BPS.