Co ciekawe obecnie coraz rzadziej nabywacie polisy przez telefon i internet, ale znakomita większość ubezpieczycieli obawia się utraty części udziałów w rynku na rzecz firm z sektora insurtech
Według najnowszych statystyk Polskiej Izby Ubezpieczeń Polacy coraz mniej chętnie kupują polisy w systemie direct, czyli przez telefon lub internet – donosi w ciekawym tekście Regina Skibińska na łamach Obserwatora Finansowego.
PIU podaje, że od 2003 r. do 2012 r. wartość krajowego rynku direct znacznie wzrosła, ale przez trzy ostatnie lata, były widoczne spadki (w 2013 r. o 1 proc., w 2014 r. o 11 proc., a w 2015 r. o 3 proc.). Od stycznia do grudnia 2015 roku, Polacy przez internet lub telefon kupili ubezpieczenia direct za 1,02 mld zł.
Autorka zwraca jednak uwagę na wyniki badania przeprowadzonego przez KPMG. Okazuje się, że już 61 proc. Polaków wolałaby kupić ubezpieczenie przez aplikację mobilną nawet, jeżeli byłoby ono droższe. Dla branży jest to sygnał, że rozpoczął się okres rozwoju sektora insurtech, czyli ubezpieczeniowego odpowiednika fintech.
Trzon zakupów direct (56 proc. w 2015 r.) stanowią ubezpieczenia komunikacyjne OC. Zdaniem ekspertów, nowe zdalne kanały zakupu polis zostaną docenione, jeśli korzystający z nich kierowcy otrzymają wartość dodaną, np. wyższe rabaty, szczególnie w sytuacji systematycznego wzrostu składek.
Źródło: Obserwator Finansowy