Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Polisę komunikacyjną kupicie taniej dzięki ostrożnej jeździe. Pomoże aplikacja na smartfonie

Nad nowym produktem pracuje Link4, towarzystwo ubezpieczeniowe należące do PZU

Kilka miesięcy temu w jednym z tekstów na Cashless znęcałem się nad branżą ubezpieczeniową, że jej dokonania w wykorzystaniu nowoczesnych technologii w porównaniu do tego co robią np. banki, wyglądają żałośnie. Mam wrażenie, że napisałem to w złą godzinę, bo od tamtego czasu jestem bombardowany informacjami o kolejnych technologicznych nowinkach w ubezpieczeniach. Aplikacja mobilna Warty czy sprzedaż polis przez Millennium to tylko przykłady.

Przeczytajcie także: PKO ułatwia płatności w sieci, ale to jeszcze nie one click

Na kolejną natrafiłem dzisiaj w jednym z tekstów w Pulsie Biznesu. Okazuje się, że Link4 wraz z dostawcą mobilnej nawigacji NaviExpert pracują nad nowym produktem ubezpieczeniowym, którego cena będzie uzależniona od stylu jazdy kierowcy. Zamierzenie jest takie, żebyście, jeśli będziecie jeździć zgodnie z przepisami, płacili za ubezpieczenie mniej. Towarzystwo też na tym zyska, bo będzie miało klientów powodujących mniej wypadków i zaoszczędzi na wypłatach odszkodowań.

Aby poznać styl jazdy danego kierowcy, wykorzystana zostanie aplikacja mobilna NaviExpert. Link4 wraz z jej dostawcą przebadał już kilka tysięcy kierowców i okazuje się, że ci, którzy korzystają z apki, rzadziej przekraczają dozwoloną prędkość, czy płynniej przyspieszają i hamują. Na razie nie zostały ujawnione informacje, na jakie zniżki będą mogli liczyć kierowcy używający nowego rozwiązania oraz kiedy ujrzy ono światło dzienne. Wiadomo, że będą mogli korzystać z niego tylko ci klienci, którzy świadomie wybiorą nowy produkt. Link4 nie zamierza więc wykorzystywać analizy stylu jazdy do podnoszenia cen kierowcom korzystającym z tradycyjnych produktów ubezpieczeniowych.

Przeczytajcie także: Oto przydatna nowość w aplikacji Getinu

Informacje o kolejnych innowacyjnych przedsięwzięciach w sektorze ubezpieczeń świadczyć mogą o tym, że branża ta wreszcie dostrzegła możliwości, jakie dają nowe technologie. I to nie tylko w procesie sprzedaży produktów czy obsługi klientów, ale i redukcji kosztów. Uczestnicząc w różnych konferencjach branżowych coraz częściej słyszę termin insurtech, używany do określenia startupów wykorzystujących nowoczesne technologie do oferowania produktów i usług ubezpieczeniowych. Ciekawe, czy będą one w stanie powtórzyć sukces firm, działających w obszarze fintech.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies