Bank chce udostępnić nową usługę już w przyszłym miesiącu
Dzięki niej każdy kto zainstaluje na swoim smartfonie aplikację mobilną BZ WBK, będzie mógł za jej pomocą złożyć wniosek o konto osobiste, otworzyć je a następnie aktywować przelewem typu pay by link z konta prowadzonego w innej instytucji.
W ten sposób w ciągu kilkunastu minut osoba, która dotąd nie miała z BZ WBK żadnych relacji, będzie mogła stać się jego klientem.
Przeczytaj także: Citi Handlowy rezygnuje z aplikacji na Black Berry
Taki sposób otwierania konta nie jest całkowitą nowością na naszym rynku. Z poziomu aplikacji rachunki mogą już otwierać i aktywować klienci np. Meritum Banku czy Banku Smart.
Jednak dla BZ WBK to duża zmiana. Bank ten ze względów wizerunkowych i ostrożnościowych bronił się przed udostępnianiem zdalnego otwierania kont. Aby stać się jego klientem trzeba było pofatygować się osobiście do jego placówki, albo złożyć wniosek np. przez internet, a umowę podpisać po otrzymaniu dokumentów kurierem.
Przeczytaj także: PKO BP obniża oprocentowanie lokat zakładanych w aplikacji IKO
Natomiast na rynku standardem staje się otwieranie i aktywowanie rachunków bez podpisywania papierowych dokumentów. Potwierdzenie tożsamości klienta odbywa się poprzez przelew z innego banku.
W nowej usłudze BZ WBK widzę tylko jeden mankament. Bank w procesie aktywacji rachunku na smartfonie chce wykorzystać przelewy typy pay by link, wymyślone raczej z myślą o tradycyjnych komputerach. Rozwiązanie to wymusza na kliencie zalogowanie się na konto w innym banku i potwierdzenie przelewu hasłem SMS-owym. Wykonanie tej operacji na telefonie nie jest łatwe, co może zniechęcić część klientów do nowej usługi.
Przeczytaj także: Śląski zaczyna sprzedaż kredytów przez aplikację mobilną
Wdrożenie funkcji zakładania rachunku osobistego poprzez aplikację na smartfonie ma się zbiec z początkiem dużej akcji promującej bankowość mobilną BZ WBK. Ma być ona kierowana do młodszych klientów, a dzięki niej bank chce pozyskać kilkadziesiąt tysięcy nowych, aktywnych użytkowników aplikacji. Na koniec ubiegłego roku było ich 364 tys.
W ramach promocji nowi użytkownicy aplikacji mobilnej będą mogli odzyskać do 150 zł z wydatków poniesionych za pomocą aplikacji na zakupy mobilne, np. bilety komunikacji miejskiej czy opłaty za parkingi.