Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Takiego zastosowania beaconów jeszcze nie widziałem. Ciekawy pomysł firmy Estimote

Estimote wymyślił, jak połączyć znane już funkcje beaconów, smartfonów i dużych wyświetlaczy w sklepie 

Pamiętacie, jak w "Raporcie mniejszości" główny bohater wchodzi do centrum handlowego, a postać z ekranu zawieszonego na ścianie wita go z imienia i nazwiska zachęcając do zakupów? Właśnie wymyślono jak zrealizować tę wizję. Nie martwcie się, nikt nie będzie skanował tęczówki waszego oka tak jak detektywowi z filmu. W rozwiązaniu, o którym piszę, zastosowano czujniki beacon i system Estimote Mirror, który można podłączyć do każdego ekranu zaopatrzonego w port USB lub HDMI.

Przeczytajcie także: Terminal płatniczy w każdej kasie fiskalnej

Urządzenie łączy się poprzez Bluetooth lub NFC z najbliższym smartfonem i poprzez specjalną aplikację uzyskuje informacje o preferencjach zakupowych. Klient wchodząc do sklepu i podchodząc do półki z ubraniami zobaczy na ekranie telewizora opis produktu, dostępne rozmiary, kolory, cenę a także miejsce do którego należy zbliżyć smartfon, żeby zamówić towar.

Przeczytajcie także: KNF bierze się za hazard w internecie

Czujniki beacon reagują na każdy ruch i do niego dopasowują treść wyświetlaną na monitorach. Jak widać na poniższym filmie, aplikacja pozwala wybrać, czy klient odbierze buty od razu w sklepie, czy mają być one wysłane do domu. Wystarczy kliknąć odpowiednie pole na ekranie smartfona.

Beacony i łączące się z nimi aplikacje, to nic nowego. Co najmniej od dwóch lat produkuje je np. Comarch i oferuje handlowcom razem z systemami, które wyświetlają tego rodzaju treści na ekranach smartfonów. Wydaje mi się jednak, że razem z Estimote Mirror beacony mogą znaleźć nowe ciekawsze zastosowanie. Czy ono się przyjmie i czy tak będą wyglądały w przyszłości Wasze zakupy? Jak sądzicie?

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies