Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Blika jest już więcej w internecie niż w bankomatach

To zaskakujące, bo jeszcze w I kw. tego roku wypłaty gotówki z bankomatów stanowiły ponad 60 proc. transakcji systemem Blik

Z informacji uzyskanych w spółce zarządzającej Blikiem wynika, że w miesiącach letnich użytkownicy tego systemu mobilnego wykonywali za jego pomocą więcej transakcji w środowisku e-commerce aniżeli w bankomatach. To pierwsza taka sytuacja w historii funkcjonowania systemu. Dotychczas wypłaty gotówki były tą czynnością, do której Blik był wykorzystywany najczęściej.

Przeczytajcie także: mPay dostał licencję instytucji płatniczej

Zgodnie z danymi Narodowego Banku Polskiego w I kw. tego roku wypłaty z bankomatów stanowiły prawie 67 proc. wszystkich transakcji Blikiem. Udział płatności w sklepach internetowych wynosił niewiele ponad 21 proc. Na ostatnim miejscu były płatności w sklepach stacjonarnych, z udziałem na poziomie 12 proc.

Warto jednak zwrócić uwagę na pewien trend obserwowany od kilku kwartałów. Polega on na szybszym wzroście transakcji w e-commerce w porównaniu ze wzrostem liczby wypłat gotówki. Dla przykładu w IV kw. ubiegłego roku płatności w sieci stanowiły niecałe 17 proc. transakcji Blikiem. Dla zarządzającej systemem spółki Polski Standard Płatności to informacja korzystna – na płatnościach bezgotówkowych zarabia więcej i na tym polu koncentruje teraz swoje plany rozwojowe.

Przeczytajcie także: Chyba będzie kolejny "pay". Tym razem od Carrefoura

Natomiast z faktu, że w jednym czy w dwóch miesiącach wakacyjnych Blik zanotował przewagę transakcji internetowych nad bankomatowymi, bałbym się wyciągać wniosek, że taki stan w całym III kw. potwierdzą dane NBP. Może być bowiem tak, że to była tylko okresowa przewaga, a na trwałą zmianę spółce PSP przyjdzie jeszcze poczekać. Wcześniej poznamy statystyki za II kw. Liczę na to, że bank centralny opublikuje je jeszcze we wrześniu.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies