Kampania realizowana jest pod patronatem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
"We did it in Poland" to kampania podkreślająca globalny potencjał rozwiązań stworzonych nad Wisłą. Inicjatywa podejmowana jest pod patronatem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, a za jej realizację odpowiada Fundacja WłączeniPlus. Kampania ma przeciwdziałać szkodliwym stereotypom, budować zainteresowanie europejskich partnerów i inwestorów współpracą z polskimi firmami oraz zwrócić uwagę mediów na potencjał naszej gospodarki.
Inauguracja kampanii odbyła się wczoraj w Brukseli, podczas "The Competitiveness & Security Business Summit 2025". Wydarzenie było pretekstem do dyskusji o konkurencyjności, innowacjach i bezpieczeństwie europejskiego biznesu.
– Kampania "We did it in Poland" udowadnia, z jak wielu projektów, które powstają i rozwijają się w Polsce, możemy być dumni. Niezależnie od tego, czy spojrzymy na branżę fintech, nowe technologie i przemysł, czy rozwiązania nastawione na wspieranie zrównoważonego rozwoju, mamy się czym chwalić na arenie międzynarodowej. Cieszy nas, że Blik jest częścią kampanii, która pokazuje Polskę jako kraj ambitnych ludzi i konkretnych innowacji – powiedziała Monika Król, wiceprezeska Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika.
W komunikacie prasowym o starcie kampanii Blik podał też, że zgodnie z danymi firmy doradczej EY, w porównaniu z innymi systemami płatności mobilnych w Europie, odnotował najwyższą liczbę transakcji w 2023 r. – ponad 1,7 mld. W ubiegłym roku liczba ta jeszcze wzrosła, przekraczając 2,4 mld. Niecałe dwa tygodnie temu hiszpański system Bizum chwalił się, że jest największym systemem płatności mobilnych w Europie Zachodniej. Tymczasem obsługuje "tylko" miliard transakcji rocznie. Więcej na ten temat w tekście Bizum, hiszpański odpowiednik Blika rozważa integrację z Wero.