W ciągu roku największe banki, ankietowane przez cashless.pl, zwiększyły liczbę umów o ponad milion
W IV kw. 2024 r. klienci 14 banków ankietowanych przez cashless.pl mieli podpisanych z tymi instytucjami 47,2 mln umów uprawniających do korzystania z bankowości internetowej. Oznacza to wzrost o 359 tys. umów w porównaniu z III kw. ub.r. (+0,8 proc.) i o nieco ponad 1 mln w zestawieniu z ostatnim kwartałem 2023 r. (+2,2 proc.).
Najwięcej umów na dostęp do bankowości internetowej podpisał ze swoimi klientami PKO BP. Stan na koniec 2024 r. to 10,7 mln umów, czyli o prawie 56 tys. więcej niż na koniec III kw. ub.r. (+5 proc.) i o ponad 265 tys. więcej niż w grudniu 2023 r. (+2,5 proc.). O blisko połowę mniej takich umów – 5,5 mln – miał podpisanych z klientami drugi w rankingu Pekao. To o prawie 88 tys. umów więcej niż w III kw. ub.r. (+1,6 proc.), zaś w skali roku oznacza wzrost o ponad 398 tys. (+7,8 proc.).
Z kolei Santander miał 4,69 mln takich umów – o 27,1 tys. więcej niż w poprzednim kwartale (+1,6 proc.) i o 162,6 tys. więcej niż na koniec 2023 r. (+3,6 proc.). Próg 4 mln podpisanych umów przekroczyły banki: Millennium, Santander Consumer Bank, ING, Alior oraz mBank.
W IV kw. 2024 r. mniej umów na dostęp do bankowości internetowej niż w poprzednich trzech miesiącach odnotował BNP Paribas, SGB i Bank Pocztowy, zaś w skali roku mBank, BNP Paribas, Pocztowy i Nest.
Liczba umów na dostęp do bankowości internetowej wskazuje, ile potencjalnie klientów może korzystać z usług bankowych przez internet. O tym, ilu klientów faktycznie obsługiwało rachunki osobiste w ten sposób w ostatnim kwartale 2024 r., poinformujemy w kolejnej analizie.
Fot. Maciej Bednarek